וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדור בידיים שלכם

רועי פינקלשטיין

14.8.2007 / 7:30

עונת המשחקים עומדת בפתח ומספר ערוצי הספורט בתשלום עלה. עכשיו תורכם להחליט האם ההשקעה הכספית משתלמת

בסוף כל ידיעה חדשה שעולה באינטרנט, ועוסקת בתשלום בעבור שידורי ספורט, משתרך שובל ארוך של טוקבקים' שכוללים איומים בחרם צרכנים ובהתנתקות מהערוצים שבתשלום. אבל נדמה שברגע האמת, חובבי הספורט הולכים אחרי הלב ופותחים את הארנק.

בימים אלה נפתחת עונת המשחקים של 2007-2008 במרבית הליגות האטרקטיביות. TheMarker בדק את תמונת המצב של שידורי הספורט, כפי שידועה נכון להיום: מה ישודר, איפה ישודר וכמה יעלה כל הסיפור. לכם רק נותר להחליט אם ההשקעה משתלמת - הכדור נמצא הפעם בידיים שלכם.

צ'רלטון

החברה, שנמצאת בבעלותם של אלי עזור ופיני זהבי, העלתה באפריל 2007 את הערוצים החדשים ספורט 1 וספורט 2 (ערוצים 53 ו-54 ב-HOT וב-yes).

המחיר: כיום נגבה ב-HOT וב-yes תשלום זהה של 50 שקל בחודש עבור שני הערוצים. יש גם אפשרות לקנות רק את אחד משני הערוצים, במחיר של 42 שקל בחודש, אך אין אפשרות לרכוש משחקים בודדים.

מה ישודר בעונת 2008-2007: * בספורט 1 ישודרו בין השאר, משחקי ליגת העל בכדורגל (פרט למשחק מרכזי אחד), משחקי ידידות של נבחרת ישראל בכדורגל, מירוצי סוסים, טורניר כדורעף חופים בינלאומי והתוכנית "בטריבונה" עם אבי רצון.

* בספורט 2 ישודרו, בין השאר, משחקי הליגה האנגלית העליונה (פרמייר-ליג) והליגה האנגלית הראשונה בכדורגל, משחקי הליגה האיטלקית בכדורגל, משחקים של נבחרות אנגליה וברזיל בכדורגל, משחקי הכנה של קבוצות אירופיות לקראת העונה החדשה והסופר-קאפ הספרדי.

בשבוע שעבר הודיעו בצ'רלטון גם על רכישת זכויות השידור של הליגה הגרמנית בכדורגל, אבל לאחר שבערוץ הספורט טענו כי הזכויות בידיהם, בית המשפט קבע כי אם ערוץ הספורט ירצה להמשיך בדיון בנושא, הוא ייאלץ לעשות זאת בגרמניה, מול הספק הגרמני, שמכר לערוץ לפני כארבע שנים את זכויות השידור.

ערוץ הספורט

לערוץ הספורט, הנמצא בבעלות מלאה של אביב גלעדי, יש ארבעה ערוצים: ספורט 5 הנמצא בחבילת הבסיס; ספורט 5 פלוס הנמצא בחבילת הספורט (ויש לו כיום כ-600 אלף מנויים); והערוצים החדשים בתשלום: ספורט 5 לייב שמשמש פלטפורמה לשידורים ישירים ולמבזקי ספורט, וספורט 5 גולד שעוסק יותר בנוסטלגיה ורגעי שיא מהעבר. אתמול הודיע ערוץ הספורט כי מספר המנויים לשני הערוצים החדשים הגיע ליותר מ-100 אלף. כל הערוצים משודרים גם ב-HOT וגם ב-yes.

המחיר: ספורט 5 הוא חלק מחבילת הבסיס ולכן פתוח לכל מי שמחובר לכבלים או ללווין. את ספורט 5 פלוס ניתן להזמין כערוץ נפרד ומחירו 18.75 שקל ב-yes או 24 שקל ב-HOT, ואפשר גם לרכוש את חבילת הספורט שבה הוא כלול (ראו בהמשך).

הערוצים החדשים ספורט 5 לייב וספורט 5 גולד נמכרים ב-yes ב-19.90 שקל בחודש לכל ערוץ בנפרד וב-29.90 שקל לשניהם; בהוט יימכרו שני הערוצים, כחלק ממבצע היכרות בחודשיים הקרובים, ב-19.90 שקל לחודש.

מה ישודר בעונת 2007-2008: * השנה ישודרו במקביל כמה משחקים מחלק גדול מהליגות בערוצים ספורט 5, 5 פלוס ו-5 לייב, בהם: משחקי גביע המדינה בכדורגל, גביע הטוטו, משחקים מליגת האלופות וגביע אופ"א (משחק נוסף בליגות אלה ישודר גם ב-5 גולד) ומשחקים של ליגות הכדורגל מספרד, איטליה, צרפת וארגנטינה. בנוסף ישודרו משחקים ממוקדמות יורו 2008 (לא של נבחרת ישראל), משחקי NBA ומשחקי ליגת העל בכדורסל. בערוצים אלה ישודרו גם תכנים הקשורים לקבוצת ליוורפול האנגלית ובהם כל המשחקים של יוסי בניון, אם כי לא בשידור חי.

* בספורט 5 ישודרו באופן קבוע משחקים מרכזיים בחלק מהליגות, ובהם משחקים מליגת האלופות והליגה הספרדית. בערוץ ישודרו גם משחקי הליגה הלאומית בכדורגל, ליגת הכדורסל של התיכונים, ליגת העל לנשים בכדורסל ומשחקי גביע דיוויס של נבחרת ישראל בטניס.

* בספורט 5 לייב ישודרו בנוסף משחקי הליגה ההולנדית, הליגה הרוסית הבכירה והגביע האנגלי.

* בספורט 5 פלוס ישודרו משחקי הליגה הפורטוגלית.

חבילת הספורט והערוצים הזרים

חבילת הספורט כוללת בכבלים ובלוויין את הערוצים 5 פלוס, פוקס ספורט ואקסטרים ספורט.ESPN ויורוספורט נמצאים בחבילת הבסיס. ב-HOT כוללת החבילה גם את ערוץ CNBC הכלכלי וערוץ Zone Reality. ב-yes החבילה כוללת גם את פורטל הספורט yes ספורט, ואת הערוצים יורוספורט ניוז וספורט ONE, שהוא ערוץ אינטראקטיווי המשלב דיווחים שוטפים מאתר ONE.

המחיר: מחיר חבילת הספורט משתנה ותלוי במבצעים ובמסלולים שונים. קנייה של חבילה זו בלבד בלי מבצעים תעלה 19.74 שקל ב-yes ו-10 שקלים ב-HOT.

עם זאת, ניתן גם לרכוש את הערוצים בנפרד: מחיר כל ערוץ ב-yes הוא 4.94 שקלים וב-HOT 6 שקלים לפוקס ספורט, 10 שקלים לאקסטרים ספורט, 13 שקל ל-CNBC ו-8 שקלים ל-Zone Reality.

מה ישודר בעונת 2007-2008: * בערוץ ESPN ישודרו, בין השאר, משחקי NBA (במתכונת של משחק אחד בשבוע ושניים בשבוע שאחריו וחוזר חלילה), משחקי בייסבול ופוטבול, טורנירים של ה-ATP בטניס, טורנירים בגולף, משחקים בכדורסל מכללות והליגה האמריקאית בכדורגל, בה יככב השנה דיוויד בקהאם שעבר לקבוצת לוס אנג'לס גלאקסי.

* בערוץ יורוספורט ישודרו, בין השאר, טורניר הטניס (גראנד סלאם) של אליפות ארה"ב הפתוחה (27.8-10.9), אליפות העולם באתלטיקה שתיערך ביפאן (25.8 - 2.9), ומשחקים במוקדמות יורו 2008 בכדורגל. בערוץ גם מתכוונים לכסות את האולימפיאדה בבייג'ין.

* בערוץ אקסטרים ספורט ישודרו השנה, בין השאר, אליפויות גדולות של ספורט אקסטרים (אקס גיימס), אירועי גלישת גלים גדולים, תחרויות סקי ואליפות העולם בסנובורד.

* בערוץ פוקס ספורט ישודרו בעונה הבאה משחקי ליגות ה-NHL (הוקי) ו-NFL (פוטבול) כולל משחק הסופרבול, ומשחקי בייסבול, כך מסר יואב לוין, המייצג את ערוץ פוקס ספורט בישראל. לוין הוסיף כי ישודרו לראשונה בערוץ גם משחקי הבית של קבוצות הליגה האנגלית אברטון ומנצ'סטר סיטי, וייתכן שאף ילווו בקריינות בעברית. בערוץ גם ישדרו את משחקי הליגה האמריקנית בכדורגל, כולל משחקיו של בקהאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הערוצים הפתוחים

ערוץ 1: אחרי שנים רבות בהן שודרו משחקי מכבי ת"א ביורוליג בערוץ 1 עברו השנה שידורי הקבוצה הצהובה לערוץ 10. הערוץ ישדר שני אירועים מרכזיים שנערכים החודש: משחקי נבחרת ישראל בכדורסל בטורניר ההזדמנות האחרונה שכבר החלו וכן אליפות העולם באתלטיקה שתיפתח ב-25 באוגוסט.

אירוע הספורט המרכזי שישודר ב-2008 יהיה האולימפיאדה בבייג'ין. בערוץ 1 מציינים כי הדגש יהיה על תחרויות בהן משתתפים ישראלים ואירועים מרכזיים כמו אתלטיקה, שחייה והתעמלות, אבל ייתכן שחלק מהתכנים יימכר לערוצים אחרים. כן ממשיכים לשדר את משחקי נבחרת ישראל בכדורגל במוקדמות יורו 2008 וכל המשחקים שנותרו (הקרוב מול אנגליה ב-8 בספטמבר) ישודרו בערוץ.

לפני כשבועיים חתם ערוץ 1 על הסכם עם איגוד הכדורסל ולפיו ישודרו בו, בנוסף למשחקי הנבחרת, גם משחקי נבחרת הנשים בקדם אליפות אירופה ומשחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורסל לגברים ונשים. הערוץ גם ישדר מגזין שבועי בנושא ספורט ומנהל מו"מ לרכישת תוכנית "סיכום המחזור" של ליגת העל בכדורגל.

ערוץ 10: לערוץ 10 יהיו השנה שני ערבי שידור מרכזיים בתחום הספורט: המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל שישודר ביום ראשון ומשחקיה של מכבי ת"א ביורוליג. לפני כשבועיים פורסם ב-TheMarker כי מאחר ולשידורי הספורט אין מעמד של הפקות מקור, באיגוד היוצרים אומרים כי הערוץ אינו עומד במחויבויות התוכן שלו. נפתלי גליקסברג, דובר מטה המאבק של איגודי היוצרים והעובדים אומר: "אנו מברכים אם תוכני הספורט המרכזיים יהיו נגישים לכל צופה בישראל, אך עם זאת אנחנו מתריעים על ניסיונות מכיוונים שונים לתת לשידורי הספורט משקל כתחליף ליצירה מקורית. תופעה זו בולטת במגמות ההשקעה של ערוץ 10 בשנה האחרונה, זאת בניגוד למחויבותו כלפי הצופה והמחוקק". בערוץ 10 אומרים בתגובה: "ראוי ששידורי ספורט מרכזיים ישודרו גם בערוץ ברודקאסט כחלק מתפריט טלוויזיוני המגיע חינם לכלל הצופים בישראל. שידורי הספורט לא יבואו על חשבון הפקות המקור, והערוץ מפיק בימים אלה מספר רב של סדרות דרמה וסדרות דוקומנטריות שיעלו בשנה הקרובה. יש לציין כי הערוץ משקיע בלוח השידורים סכום העולה על המחויבות הקבועה לו בחוק".

ערוץ 2: בניגוד לערוץ 10, שממתג עצמו בתחום הספורט, בזכייניות ערוץ 2 עוד לא נרכשו זכויות שידור לאירועי ספורט מרכזיים ב-2008. עם זאת, קשת החליטה להתמודד על רכישת הזכויות לאליפות אירופה בכדורגל יורו 2008 שתיערך ביולי. מהזכיינית נמסר כי הם רואים חשיבות בשידורי הספורט ובוחנים אופציות לשידור אירועים מיוחדים, כפי ששידרו בעבר את משחק הפתיחה במונדיאל ומשחק ראווה של שחר פאר. עם זאת, אומרים שם כי האסטרטגיה המרכזית היא השקעה ביצירות מקור ושידורי ספורט אינם מוכרים במכסות מבחינה רגולטורית.

ברשת, ששידרה בשבוע שעבר את משחק הגומלין של בית"ר ירושלים מול קופנהאגן, אמרו: "באופן כללי, רשת תמיד מעונינת לשדר אירועי ספורט מכל הסוגים מתוך ראייה כי ספורט מהווה מרכיב חשוב בתמהיל שידורים של תחנת שידור ארצית".

כמה זה עולה?

מי שרוצה לצפות במשחקי ליגת העל של ישראל, הליגה האנגלית, הספרדית, האיטלקית והרוסית, ייאלץ להיפרד בממוצע מכ-80 שקל בחודש, בתוספת לחבילת הבסיס

הידעתם?

אתמול הודיע ערוץ הספורט כי מספר המנויים לשני הערוצים החדשים שבתשלום הגיע כבר ליותר מ-100 אלף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully