וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה שריר

יעל ולצר

30.9.2007 / 19:10

מועצת הכבלים והלווין מתכוונת לקנוס את HOT ו-yes ב-90 אלף שקל כי לא שידרו את המשחק המרכזי בליגה האיטלקית

אי שידור נוסף של המשחק המרכזי של הליגה האיטלקית בערוץ הפתוח בשבת, בין רומא לאינטר, הביא היום את נעמה הניג, מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלווין, להודיע לפלטפורמות על כוונתה לקנוס אותן בסך של 90 אלף שקל (כל אחת), בגין הפרה של החלטת המועצה. בנוסף הודיעה המועצה לערוץ הספורט ולצ'רלטון, כי לא יוכלו להמשיך ולשדר בערוצים שבתשלום את משחקי הליגה, כל עוד לא ישודר המשחק המרכזי בערוץ 5, כפי שקבעה המועצה.

על פי החלטת מועצת הכבלים והלווין מינואר 2007, על כל משחק מרכזי של ליגה במחזור להיות משודר בערוץ 5, הערוץ הפתוח, שנמצא בבעלות ערוץ הספורט, כתנאי לשידור המשחקים בערוצים שבתשלום. יש לציין שהליגה האיטלקית בכדורגל נחשבת לאחת הליגות הטובות בעולם, ומאות אלפי צופים מחכים למשחקים שלה, במיוחד למשחקים שבין ארבע הקבוצות המובילות בליגה: יובנטוס, אינטר, מילאן ורומא.

השנה נרכשו זכויות השידור לליגה הן על ידי ערוץ הספורט והן על ידי צ'רלטון, כשהחבילה הטובה יותר מצויה בידי צ'רלטון. בשבת האחרונה שודר המשחק בין רומא לאינטר ב'ספורט 2' של צ'רלטון, אבל לא שודר בערוץ 5, כמתחייב על ידי מועצת הכבלים והלווין, וכך היה גם במשחק קודם ששודר ב'ספורט 2', בין רומא ליובנטוס, שגם זכויותיו בידי צ'רלטון.

אלא שמועצת הכבלים והלווין החליטה שלא להטיל את האשמה לאי שידור המשחק על צ'רלטון או על ערוץ הספורט, שערוץ 5 בבעלותו, אלא על הפלטפורמות yes ו-HOT. עוד באמצע ספטמבר יצא מכתב של נעמה הניג, מ"מ יו"ר המועצה לשידור כבלים ולווין, ובו הבהירה ל-yes שהיא לא קיימה את התנאי לפיו שידור המשחק של הליגה האיטלקית בערוץ ספורט 2 מותנה בשידור המשחק המרכזי בערוץ הספורט.

הניג הבהירה שאין בכוונתה להיכנס לסוגיה מי מהמשחקים מהווה את המשחק המרכזי או להיכנס לחילופי האשמות בין מפיקי הערוצים, אבל מבחינת מועצת הכבלים והלווין, כל מחזור שבו לא ישודר המשחק המרכזי של הליגה האיטלקית, מהווה הפרה של החלטת המועצה, ולכן יש בדעתה לעשות שימוש בסמכותה. יש לציין, שהפלטפורמות יכולות לערער על החלטתה, אבל אם הערעור לא יתקבל, ייקנסו ב-90.000 שקל כל אחת לכל משחק בו הופרה ההוראה.

כאמור, היום הודיעה הניג גם לבעלי צ'רלטון וערוץ הספורט כי בדעתה לאסור עליהם לשדר את המשחקים בערוצים שבתשלום כל עוד לא ישודר המשחק המרכזי בערוץ הפתוח, משום שלטענתה רק הכבלים והלווין הם הכתובת ליישום ההוראה.

HOT ו-yes: "בעיה רגולטורית"

מ-HOT נמסר בתגובה: "האחריות על יישום הוראת המועצה מוטלת הן על צ'רלטון והן על ערוץ הספורט. לאור העובדה ששני הגופים לא יישמו הוראות אלו, פנתה HOT למועצה שתפעל להסדרת העניין ביניהם. HOT פנתה לרגולציה כבר לפני חודשים מספר, כדי להסדיר את נושא ערוצי הספורט".

מ-yes נמסר בתגובה: "הבעיה כאן היא רגולטורית, ונובעת ממערכת היחסים בין ערוץ הספורט לצ'רלטון. אנחנו מקוים שהמועצה תמצא מנגנון שיסדיר את הבעיה".

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "הערוץ עומד בכל הנחיות המועצה לרבות בעניין הליגה האיטלקית. צ'רלטון מונעת את שידור המשחק המרכזי בספורט 5".

מצ'רלטון נמסר: "צ'רלטון מכבדת את החלטות המועצה באשר לשידור המשחק המרכזי בערוץ הפתוח, ומקווה שהרגולטור יפעל בהתאם להוראות שהוא נתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully