וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם השריונים מחכים לפקודה

ענת קם

2.10.2007 / 0:19

יוצאי חטיבה 14 של השריון מתנגדים לשידור סרט אודות החטיבה ביום השנה למלחמת יום כיפור. מנכ"ל רשות השידור החליט בינתיים על דחיה

לוחמי חטיבה 14 של השריון ממלחמת יום כיפור פנו בדרישה למנכ"ל רשות השידור שלא לשדר את סרטו של הבמאי אידו סלע על פעילות החטיבה במהלך המלחמה. הסרט, שאמור היה להיות משודר ב-6 באוקטובר, יום השנה למלחמה הוצג השבוע בפני מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר שהודיע לנציגי הלוחמים על החלטתו לדחות את הקרנת הסרט, בשלב זה, בשבוע. ביום שישי הקרוב תתקיים פגישה ברשות השידור בנוכחות במאי הסרט ומנכ"ל הרשות ובה יוחלט האם ומתי יוקרן הסרט.

יוצאי חטיבה 14 מבקשים למנוע את שידורו. לדבריהם העובדות המוצגות בסרט אינן מדויקות וכי הסרט היה אמור להתמקד בפעילות החטיבה במהלך מלחמת יום הכיפורים אולם לא כך נעשה בסופו של דבר. "אחד מלוחמי החטיבה סיפר לוואלה! ברנז'ה: "רצינו סרט שיתאר את פעילותה וגבורתה של החטיבה במלחמת יום כיפור, לאו דווקא את הקרב בחווה הסינית, שאמנם היה קרב עיקרי אבל לא יחיד.

"בניסיון לעשות משהו קצת 'אחר' שולבו בסרט אלמנטים אמנותיים שמקבלים חלק נכבד מזמן הסרט ולמעשה סיפור החטיבה הולך לאיבוד ולא ניתן להבין מהסרט מה החטיבה עשתה במלחמה. בנוסף, יש בסרט הרבה מסרים חברתיים ופוליטיים ויש תחושה שהשתמשו בחטיבה כפלטפורמה למסרים האלו. מעבר לזה ישנם עיוותים היסטוריים, עובדות לא מדויקות והצגה של הדברים לא בסדר כרונולוגי. לטעמנו דרוש בסרט שינוי מהותי."

גרסת הבמאי: "אני עומד מאחורי הסרט"

במאי הסרט אידו סלע אמר לוואלה! ברנז'ה: "אני במאי דוקומנטרי ותיק, חיצוני לרשות השידור. מבחינתי הסרט מיועד לשידור ביום ראשון הקרוב אבל הפגישה אליה זומנתי ביום שישי מראה שלרשות אין כוונה לשדר את הסרט במועד המתוכנן, אחרת הם היו מכנסים את הישיבה בדחיפות יתרה. אני מוחה נמרצות על כך שלאחר שהסרט אושר בכל הדרגים ונבחן היסטורית, רשות השידור נכנעת לכל מיני לחצים ופתאום מודיעים לי מהמחלקה הדוקומנטרית ששידור הסרט נדחה. ביצענו תיקון בסרט בעקבות ההקרנה שהייתה בשבוע שעבר וכרגע אני עומד מאחורי הסרט תחקירית ואמנותית. עד לרגע זה אף אחד לא דיבר איתי ואיני יודע על רקע מה החליט מנכ"ל רשות השידור לדחות את שידור הסרט."

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור ביקשה ליצור סרט המתאר את סיפור גבורתה של חטיבה 14 במלחמת יום כיפור. ברשות דנים כעת האם הסרט שהתקבל הוא אכן ה 'מוצר' שהוזמן ובהתאם לכך תתקבלנה ההחלטות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully