וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון יסגור את מעריב?

11.4.2008 / 12:14

הג'רוזלם פוסט: התנאי של אדלסון לרכישת העיתון - ללא העובדים. על פי העיתון אדלסון מציע 50 מיליון דולר, בעוד קבוצת הארץ מציעה 30 מיליון דולר

המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, המנהל משא ומתן עם משפחת נמרודי לרכישת עיתון "מעריב", מבקש לקבל עיתון "נקי מעובדים", באופן שיוכל להעסיק רק את העובדים שאותם הוא מעוניין להשאיר. זאת, בעוד ששאר העובדים יפוטרו ויקבלו פיצויי פיטורין על ידי הבעלים הנוכחיים נמרודי וגוסינסיקי - כך מדווח הבוקר עיתון ה"ג’רוזלם פוסט".

ה"פוסט" מדווח עוד כי אלדסון מציע עבור העיתון 50 מיליון דולר בלבד, בעוד שקבוצת "הארץ" שגם מעוניינת ברכישת "מעריב" מציעה עבורו סכום של 30 מיליון דולר. העיתון מוסיף כי אלדסון מציע את המחיר הנמוך על בסיס ה"לחץ" של נמרודי למכור את העיתון בעקבות הפסדיו הגדולים. ה"פוסט" מדווח כי משמעות ההצעה היא שאדלסון מבקש לקנות את החברה יותר כפלטפורמה עבור עיתון "ישראל היום" שבבעלותו ופחות מתוך רצון להפעיל את עיתון "מעריב".

גורמים בשוק העריכו בתגובה לידיעה כי אדלסון מבקש לקנות את החברה בעיקר עבור הבעלות על בית הדפוס של העיתון.

קבוצת הארץ מכחישה המו"מ עם מעריב

עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה, בסוף החודש שעבר, נודע כי מצבו הכלכלי של מעריב ממשיך להידרדר. החברה שבשליטת של עופר נמרודי הציגה שנה נוספת של נפילה בתוצאות עם העמקת הפסדיה התפעוליים לצד ירידה בהכנסות. החברה סיימה את הרבעון הרביעי בהפסד תפעולי גדול ויוצא דופן של 26.1 מיליון שקל. בסך הכל הפסידה תפעולית 71.8 מיליון שקל - הפסד הגבוה ביותר מפי שניים מהפסדיה בשנת 2006. בסך הכל סיימה מעריב את השנה עם הפסד נקי של 81.3 מיליון שקל, לאחר ששרפה 160 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות.

הנפילה בתוצאות מעריב באה בראש ובראשונה מהמשך הנפילה בהכנסות שהתכווצו ב-8% בשנה האחרונה ל-482 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון הרביעי רשמו ירידה נוספת כאשר הסתכמו ב-111 מיליון שקל - ירידה של 12% לעומת הרבעון השלישי של השנה. את הירידה המשמעותית בהכנסות מובילות ההכנסות מפרסום שירדו ב-9% ל-259.7 מיליון שקל.

כתוצאה מההפסדים, כתבו רואי החשבון של מעריב כי "המשך פעילותה של החברה במתכונתה הנוכחית ויכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, מותנה בהשגת מקורות מימון מתאימים, בהמשך העמדת מסגרות אשראי על ידי תאגידים בנקאיים ובשיפור מהותי בתוצאותיה העסקיות". משמעות הדברים היא שמעריב יאלץ לגייס בקרוב כספים חדשים על מנת להמשיך להתקיים.

הפוסט מדווח כי לא נמסרה מ"מעריב" תגובה לידיעה.

מקבוצת "הארץ" נמסר שהקבוצה לא ניהלה מעולם משא ומתן לרכישת מעריב, וממילא לא הוגשה שום הצעה לרכישת מעריב בשום סכום.

בשבוע שעבר נודע עוד כי ולדימיר גוסינסקי - המחזיק בכ-27% ממניות "מעריב", מבקש לקבל תמורת המכירה נתח גדול מכפי חלקו בהון המניות של החברה. גורמים המקורבים לנמרודי מסרו בתגובה כי הם דוחים את הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully