וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים בקרליבך

מאת אופיר בר-זהר ומעיין כהן

24.10.2008 / 7:14

עורכי מעריב התבקשו לקצץ בשכר ולפטר עובדים. לא ישולמו תוספות לכותבים השכירים עבור כתיבה לחלקים אחרים של העיתון ומהעובדים יגבה תשלום עבור חניה בבניין

עורכי העיתון מעריב התבקשו לקצץ רוחבית בשכר המשולם בעיתון; לפי מקורבים, בין השאר לא ישולמו תוספות לכותבים השכירים עבור כתיבה לחלקים אחרים של העיתון - כך נודע ל-TheMarker. לחלופין התבקשו העורכים לפטר עובדים.

לדברי מקורבים, עורכי העיתון, דורון גלעזר ורותי יובל, מסתייגים מאוד ומתנגדים לקיצוץ רוחבי בשכר. ואולם גם פיטורי העובדים אינם פשוטים לביצוע: לדברי מקורות, הדבר נובע גם מכך שהעיתון מתנהל ממילא עם מספר העובדים המינימלי לפעילותו.

בתוך כך, עובדי מעריב התבשרו כי במסגרת הקיצוצים יחויבו בתשלום עבור החנייה החל ב-1 בנובמבר. באי-מייל שנשלח לעובדים כתב סמנכ"ל התפעול נדב כספי: "כידוע לכם, החברה עושה מאמצים רבים להעלאת רמת ההכנסות ולהתייעלות והצטמצמות ברמת ההוצאות. כתוצאה מכך, ובמסגרת חידוש ההסכם עם בעלי חניון 'השוק הסיטונאי', אנו נאלצים לבצע שינוי בנוהג הקיים במעריב בכל הנוגע להסדרי החנייה בבניין, ולחייב את כל העובדים בהשתתפות סמלית של 150 שקל ברוטו לחודש (כ-7 שקלים בלבד ליום). הסדר זה יחול על כולם, ללא יוצא מן הכלל, לרבות מחזיקי רכב חברה".

שיעורי החשיפה ל"מעריב" קרסו

המשבר הכלכלי העולמי הגיע למעריב במקביל למשא ומתן מתקדם למכירת העיתון למיליארדר הרוסי-אמריקאי לן בלווטניק. בעקבות המשבר הכלכלי הוקפא המשא ומתן, ומקורבי בלווטניק אף אמרו כי "גם אם המשא ומתן יחודש - זה יהיה בתנאים שונים לחלוטין".

שיעורי החשיפה למעריב קרסו בשנה האחרונה. בסקר האחרון של TGI, שפורסם ביולי, איבד מעריב את המקום השני לטובת "ישראל היום". העיתון, שמעסיק כ-2,300 עובדים, הפסיד כ-48 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008, לאחר הפסד של כ-80 מיליון שקל ב-2007. למרות גיוסי הון ענקיים שביצע במשך השנים, למעריב יש חוב פיננסי של 180 מיליון שקל נטו, ובמארס 2009 הוא אמור לפרוע תשלום אג"ח בסך 30 מיליון שקל.

במעריב סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully