וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם ידיעות אחרונות עדיין ממתין לתעודת לע"מ

ענת קם

3.2.2009 / 17:00

מעקב וואלה! ברנז'ה: למרות התערבותם של מנכ"ל משרד ראש הממשלה ויו"ר מרצ, לשכת העיתונות טרם אישרה חידוש תעודה לעטא עוויסאת

צלם ידיעות אחרונות עטא עוויסאת טרם קיבל את תעודת העיתונאי מטעם לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) לשנת 2009. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה לפני כחודש, כאשר הגיע זמן חידוש תעודות העיתונאי סירבה לע"מ לחדש את תעודתו של עוויסאת, צלם העיתון מזה קרוב ל-20 שנים ומחזיק תעודת עיתונאי במשך כל תקופה זו. גורם בלע"מ הסביר אז כי העיכוב נובע ככל הנראה מסחבת בשב"כ, שנדרש לבדיקת רקע של כל המבקשים את התעודה.

מספר ימים לאחר הפרסום פנה חבר הכנסת ויושב ראש מרצ חיים אורון למנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור בעניין אי חידוש התעודות של עוויסאת ושל עיתונאים ערביים נוספים. במכתבו כתב אורון: "אני לא נדרש לשאלה האם דרושה בדיקה ביטחונית לעיתונאים בישראל. כל זמן שכל העיתונאים, ללא יוצא מן הכלל, נדרשים לעבוד את הבדיקה, אין לי על מה להלין. ואולם, לא ייתכן מצב בו קבוצת עיתונאים יהודים במערכת מסוימת מקבלת אישור ואילו מתן התעודות לבני המיעוטים המועסקים על ידי אותה מערכת מעוכב. מדובר במצב בלתי נסבל היוצר תחושות קשות של אפליה וקיפוח".

בתגובה לפניית חבר הכנסת אורון, כתב מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור: "אני שותף לתחושותיך כי ראוי לצמצם כל עיכוב העשוי להתפרש, גם אם למראית עין בלבד, כאפליה וקיפוח". עוד כתב דינור, כי הנחה את לע"מ להמשיך להתריע בהקפדה יתרה בפני הגורמים המטפלים בבדיקות הביטחוניות בדבר בקשות אשר יש לזרז את הטיפול בהן.

כזכור, בידיעות זעמו על המעשה ובמחאה סירבו לקחת את תעודות העיתונאי החדשות של כל שאר כתבי העיתון. יצוין, כי תעודות העיתונאי של 2008 תקפות עד סוף חודש פברואר כך שבפועל לא נגרמת פגיעה משמעותית לאף אחד מהצדדים. מקורבים לעוויסאת סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי הוא שמע שהעניין בטיפול ואף נפגש במקרה עם דני סימן, מנכ"ל לע"מ שאמר שהנושא יסודר. עם זאת, אמרו מקורביו, "עד שהתעודה לא אצלו בכיס הסיפור הזה לא סגור". עוד נאמר, כי מהלך המחאה של ידיעות ואי לקיחת התעודות על ידי שאר הכתבים ריגש מאוד את עוויסאת.

מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית דני סימן סרב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully