וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדאי להסביר למאבטחים מהו פול"

ענת קם

19.5.2009 / 12:31

כתב רויטרס ג'וליאן רייק העלה לבלוג שלו שני סרטוני וידאו, שבאחד מהם ניתן לראות את מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית דני סימן מרחיק עיתונאית מאזור ביקור האפיפיור

כתב סוכנות הידיעות רויטרס ג'וליאן רייק תוקף בבלוג שלו את התנהלות המאבטחים מול העיתונאים במהלך ביקור האפיפיור בישראל בשבוע שעבר. רייק, סגן מנהל נציגות רויטרס בישראל, פירסם בשבוע שעבר פוסט בבלוג שהוא כותב באתר רויטרס ובו קטעי וידיאו ממקומות שונים בהם ביקר האפיפיור (ראו לינקים מצורפים בסוף הידיעה).

באחד הקטעים ניתן לראות בבירור את מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית דני סימן מרחיק בברוטליות צלמת שהתקרבה לפמליית האפיפיור יתר על המידה. בקטע נוסף נראה צלם שהשתייך לפול שליווה את האפיפיור מותקף על ידי אחד המאבטחים. רייק לא חוסך שבטו גם מהעיתונאים עצמם ומבקר את התנהלותם.

בפוסט כתב רייק: "חודשים ארוכים של תכנון הוקדשו כדי להבטיח שביקור האפיפיור יהיה בטוח ומוצלח וכן להבטיח שעיתונאים יקבלו גישה מבוקרת לאירועים הגדולים כדי לסקר אותם... בעיניו של מאבטח, עיתונאים הם מטרד וכחני ולא צייתן שצריך להכניס למכלאה. רעיונות על עיתונות חופשית וגישה בלתי מוגבלת נדחקים הצידה לטובת שיקולי הביטחון. בעיני העיתונאים, אנשי אבטחה הם רובוטים שלא חושבים, ללא שכל ישר או הערכה לחשיבות (העצמית) של העיתונאים, וצריך לאתגר אותם ולהתעמת איתם בכל הזדמנות אפשרית. ההגבלות המכוונות על הסיקור, רכבי הסעות ותקנות פול ערמומיות הם, כמובן, גם מגוחכות וגם מהוות את המכשול העיקרי בין עיתונאי ובין הסיפור זוכה הפרסים שלו. אולי לא חריג, אם כך, שהאווירה מתחממת לעתים".

דני סימן: "אדם שמפר הוראות של הפול פוגע בכולם"

בסרטון הראשון ניתן לראות מה קורה כשמתבצעת חריגה מכללי הפול. צלמת מקומית רצה לעבר פמליית האפיפיור במהלך הביקור בכיפת הסלע וחדרה לאזור בו הורשו להיות רק הכתבים המורשים של הוותיקן. רייק כותב כי לצלמת היה לכאורה אישור חלקי שאפשר כניסה לשטח מוגבל במהלך סיור האפיפיור. בסרטון השני נראה צלם שהיה שייך לפול מטעם רשות השידור והיה זכאי לשהות בקרבת האפיפיור. לדברי רייק, "אולי היה כדאי להסביר טוב יותר לאנשי האבטחה מהו פול טלוויזיוני".

דני סימן, מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית, אמר לוואלה! ברנז'ה: "שינינו שם ברגע האחרון את המיקום של הצלמים, היחידה לאבטחת אישים הסכימה בתנאי שכולם יישארו במיקום שלהם. היידי לוין, שזו לא הפעם הראשונה שהיא עושה את זה, פשוט התפרצה ונעמדה מול האפיפיור. היא לא פעלה על פי הנהלים ולא הסכימה לזוז משם כשביקשתי אז משכתי אותה. אין פה חוכמות, אדם שמפר הוראות של הפול פוגע בכולם, בפוגע באמון שיש לאבטחת אישים בי וביכולת שיש לי לפעול למען הצלמים. היא פשוט פגעה בצלמים האחרים".

היידי לוין אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "לא שברתי את הפול הייתי חלק ממנו. אילו לא הייתי רצה לשם לא הייתי מצליחה לצלם את התמונות ולספק אותן לגופי התקשורת השונים בעולם. אפשר לראות בוידאו שאני לא היחידה שרצה לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully