וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער מבקש לכלול את החינוכית בחבילה הצרה

ענת קם

3.6.2009 / 23:11

חברות הכבלים והלווין מתנגדות לנושא נחרצות. בכיר בתעשיית הטלוויזיה: "לסער יש פתאום ערוץ והוא מבין את הכוח שבהפעלתו"

שר החינוך גדעון סער מבקש לבצע שינויים בחוק על מנת לאפשר את שידור הטלוויזיה החינוכית בחבילה הצרה, חבילת ה-DTT. הצעת השר סער מבקשת גם לקבוע כי החינוכית תקבל שעות שידור בכל ערוץ ברודקאסט שיפעל ברישיון החל מ-2012, בדומה למתכונת בה היא משרדת כיום בערוצים 1 ו-2 וכן להכניסה גם לחבילת הערוצים הצרה המוזלת ש-HOT ו-YES מחויבות להפעיל לאחר שיקבלו אפשרות לשדר פרסומות. חבילה זו עשויה להכנס לתוקף באוגוסט 2012.

חברות הכבלים והלווין מתנגדות נחרצות לכל הרחבה של ה-DTT והחבילה הצרה הכוללת כרגע את ערוצים 1, 2, 10, 99 ו-33 בלבד. מאחר שהרחבה כזו תגדיל את פוטנציאל עזיבת הלקוחות. ליוזמה זו מתנגדים גם ערוצים 9 ו-24 שנשארו מחוץ ל-DTT על אף מאבק ארוך וכן גורמים רבים במשרד האוצר שפועלים בקרב חברי ועדת השרים כדי שיתנגדו ליוזמה זו. על אף שנטען במשך תקופה ארוכה כי ה-DTT יכולה לכלול רק חמישה ערוצים, אין מניעה טכנית שכיום יפעלו בה שישה או שבעה ובשדרוג טכנולוגי פשוט ניתן להרחיבה גם ל-12.

בכיר בתעשית הטלוויזיה אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "הכנסת הטלוויזיה החינוכית לחבילה זו שערורייה. זה ערוץ שמרבית הגורמים בכלל חושבים שאין לו זכות קיום והאוצר מנסה כבר תקופה ארוכה בכלל לסגור אותה. לסער יש פתאום ערוץ והוא מבין את הכוח שבהפעלתו".

על פי החוק, ערוץ שייכנס לחבילת ה-DTT חייב לעמוד בשלושה קריטריונים: ערוץ ציבורי, הממומן מכספי ציבור ופתוח לכולם. הטלוויזיה החינוכית עומדת רק בשניים מהקריטריונים, מאחר שערוץ 23 אינו פתוח לכולם וניתן לצפייה רק על ידי מנויי הכבלים והלווין. בנוסף, אומר הבכיר, "יש כאן מהלך לא הוגן כלפי בעלי הרישיון. פתאום ייכנס גוף ציבורי שיתחרה בהם וגם ככה קשה להם להחזיק מעמד. מעבר לזה , החינוכית כמעט ולא זוכה לצפייה וכדי ליצור תכני אקטואליה יש את הזכיינים עצמם".

גורם במועצה לשידורי כבלים ולווין הוסיף: "הטלוויזיה החינוכית משדרת בערוצים 1 ו-2 שממילא ייכנסו ל-DTT, אין הצדקה להכניס אותה כערוץ נפרד. למה היא כן ו-9 ו-24 לא? למה הערוץ הקהילתי לא? זה מסכן את כל יוזמת ה-DTT. יש הסכם ברור עם המדינה שהחבילה תכלול חמישה ערוצים ועכשיו מנסים להתעלם ממנו".

yes: להוציא את ערוץ 23 למכרז

מ-yes נמסר בתגובה: "הטלוויזיה החינוכית היא פרה קדושה בעיקר בעיני עצמה. אנו מציעים להוציא את הפקת ערוץ 23 למכרז. אין לנו ספק כי אם נזכה במכרז כזה נפיק טלוויזיה חינוכית טובה יותר ובחיסכון של עשרות מיליוני שקל לקופת המדינה. מעבר לכך אנו רואים בבקשה להכנסת הערוץ לשידורים הטרסטריאלים הפרה בוטה של ההסכמה שנתנה המדינה לגבי הערוצים שיכללו ואשר כעת מנסה לייצר סיפוח זוחל של ערוצים נוספים. אנו מקווים כי שר המשפטים יעמוד בהתחייבויות המדינה בנושא זה".

מ-HOT נמסר בתגובה: "השחלה של ערוץ נוסף לחבילת ה-DTT ברגע האחרון ולא בהליך חקיקה מסודר הינו בניגוד להבטחות מפורשות שניתנו בנושא זה ובוודאי שאינו מקובלות עלינו".

מלשכת שר החינוך גדעון סער נמסר בתגובה: "השר סבור כי המשך הנגשת שידורי הטלוויזיה החינוכית לכלל הציבור, לרבות מורי ותלמידי ישראל, הינה חיונית על מנת לחשוף אותם לשידורים של תכנים חינוכיים וערכיים, הכוללים גם תכנים שנמצאים בהלימה לתכנית הלימודים. לעמדה זו שותפים רבים מחברי הממשלה וועדת השרים. על פי החלטת ועדת השרים מתקיימות שיחות ענייניות וטובות בין שר האוצר לשר החינוך שמטרתן להגיע להבנה והסכמה בנושא".

טרם התקבלו תגובות הטלוויזיה החינוכית ומשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully