וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: נמצא פיתרון למהדורת מבט

רועי כ"ץ

2.7.2009 / 15:05

מערכות יעילות, פריסה ארצית ורעב לאייטם טוב הם כל מה שאין בערוץ הראשון ויש במהדורות המקומיות. אחרי שסכנת הסגירה הוסרה, רועי כ"ץ רוצה לראות שדרוג במעמדן

הדבר הגרוע ביותר שעובדי החדשות המקומיות ברשות השידור יכולים לעשות היום הוא לנשום לרווחה. אמנם סיבוב נוסף של סכנת סגירה ומכתבי פיטורים הסתיים בניצחונם ובהארכת תוקפו של החוק המחייב את הפקתם בשנה נוספת, אבל מסיבוב לסיבוב הולך ופוחת כוח המיקוח שלהם, תקציב המהדורות נשחק ומעמדן הציבורי מתפוגג. הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, גם הרעש התקשורתי היה חלש בהרבה, דבר שבהכרח יוריד את רמת הקשב של הפוליטיקאים, שבחסדם ובחסותם מתקיימות המהדורות היום. במבחן התוצאה הצליחו אמנם העובדים לשמור על מקום עבודתם ועל שנה נוספת של שידור מוצר חדשותי ייחודי, שמשרת מאות אלפי צופים בפריפריה, אבל הסימנים לבאות אינם מעודדים.

אין אכסניה מתאימה יותר למהדורת חדשות מקומית מאשר השידור הציבורי, ואין מהדורת חדשות ארצית המשוועת לתכנים יותר ממהדורת מבט של הערוץ הראשון. את ספינת הדגל של הטלוויזיה הישראלית אפשר וצריך להציל באמצעות פריסת האולפנים של החדשות המקומיות, מספרם הגדול של צוותי הצילום ובעיקר הרעב של הכתבים להשפיע ולהצליח.

במשך שנים היו החדשות המקומיות מודל להפקת מהדורת חדשות טובה בעלות אפסית. במהדורת באר שבע לא תמצאו צלמים שמסרבים לצאת לאייטם בלי תאורן צמוד ואש"ל מנופח, במערכת חיפה לא תצליחו לאתר עובדי ארכיון ששכחו שתפקידם הוא לשרת את המהדורה ולא להפך. אם יש מישהו ברשות השידור שרוצה להבריא את השידור הציבורי מבלי לחשוש משקופית תקלה בזמן מהדורת מבט, זה הפתרון. מהלך שכזה לא רק יוזיל את עלותה של מבט, אלא גם יהפוך אותה למחוברת לצופים ולמרבה הפלא גם לאיכותית יותר.

לחזור מהגלות ולקבל תקציב ראוי

כל עורך חולם על מוקדי שידור קבועים ברחבי הארץ, כל מפיק חולם על פריצות לייב ללא עלות. אבל למרות שהמשאב הזה עומד לרשות קברניטי רשות השידור, למעט שימוש חד פעמי ומאוד מוצלח שנעשה בו במהלך המשדר המיוחד לסיקור הבחירות המקומיות בשנה שעברה, לא חזרו שם על התרגיל. עם כל הכבוד לראשים שמדברים היום באולפן מבט, ולדקות הארוכות שמוקדשות להגיגי פרשנים על רקע צילומי ארכיון מגורענים, פריסת האולפנים מצפון עד דרום יכולה להעניק למבט יתרון על פני המתחרים ושליטה מאסיבית בשטח, כולל במגזר הערבי שמזמן נזנח על ידי הערוצים המסחריים.

את המהדורות שמשודרת היום בגלות הערוץ הקהילתי יש להעביר לערוץ 33 ובשעת שידור נורמלית. חמש המהדורות יכולות וצריכות לשמש גב עיתונאי ולוגיסטי לערוץ הראשון בכלל, ולמהדורת מבט בפרט. רשות השידור צריכה לתת לחמש המערכות שעובדות היום תקציב ראוי, שיאפשר להן לפעול ללא איומי סגירה ופיטורים מדי שנה. הפתרון שהוצג כאן הוא פשוט ורווחי מאוד לשני הצדדים. עכשיו צריך רק לבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully