וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיבותה של רצינות

הדס ריבק

19.8.2009 / 8:12

איגודי היוצרים תוקפים בחריפות את בקשתם של חברים במועצת הרשות השניה לחוות דעת נוספת על זו של היועץ המשפטי של הרשות, שקבע כי הסדר ערוץ 10 אינו עומד בחוק: "מותר לצפות מנציגי ציבור לגלות יותר רצינות במילוי תפקידם"

שבעת אירגוני היוצרים פנו אתמול במכתב תקיף ליושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש. במכתב שנשלח באמצעות עו"ד אמיר רוזנברג טוענים היוצרים כי חברי מועצת הרשות השניה מנסים לקעקע את חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הרשות עו"ד דורון אבני, שקבע כי לא ניתן להאריך את זיכיונו של ערוץ 10, זאת כיוון שלא עמד במחויבויותיו על פי החוק.

בין היתר מתייחסים היוצרים לדבריו של יושב ראש ועדת הטלוויזיה ברשות השניה אייל בוחבוט, שקרא ליו"ר מועצת הרשות לשקול הזמנה של חוות דעת נוספות לזו של אבני, בעקבות תחושתו כי הדו"ח בעניין ההסדר המוצע עם ערוץ 10, אינו כולל התייחסות לנושא הציבורי: "מבלי שטרחו לקרוא את חוות הדעת ועל סמך 'תחושת בטן' מטילים חברים במועצה דופי בחוות הדעת, שמבוססת על עמדת הדרג המקצועי ברשות והנחיתו הברורה של היועץ המשפטי לממשלה. מותר לצפות מנציגי ציבור שאוחזים במשרה כה חשובה לגלות יותר רצינות במילוי תפקידם"

יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש אמרה השבוע בראיון לעיתון גלובס: "הבסיס לקבל את ההחלטה בענינו של ערוץ 10 על ידי חברי המועצה יהיה הבסיס הציבורי". על כך כותבים היוצרים: ""השיקולים ה'ציבוריים' אינם עומדים כנגד השיקולים המשפטיים. הם שלובים בהם. בעת חקיקת חוק הרשות השנייה, שקל המחוקק את השיקולים הציבוריים". עוד מוסיפים היוצרים כי בתום תקופת הזיכיון הוגבל שיקול הדעת של הרשות השנייה ונשללה ממנה האפשרות להיעתר לבקשת זכיין להאריך את תקופת הזיכיון אם לא עמד במחויבויותיו ומזכירים כי הדרג המקצועי של הרשות קבע חד משמעית כי ערוץ 10 לא קיים את מחויבויותיו.

היוצרים טוענים כי המפתח להמשך קיומו של ערוץ 10 מצוי בידי בעל השליטה בו, יוסי מימן: "מוטב היה אם דאבוש וחבריה למועצה היו מציגים למימן דרישה חד משמעית לתקן את הצעת ההסדר של ערוץ 10 באופן יסודי, כך שתעמוד בדרישות החוק".

היוצרים מתכוונים לפנות למבקר המדינה בבקשה שיבדוק מדוע מועצת הרשות השניה מנסה להתכחש לחוות דעתו של היועץ המשפטי שלה: "חוות דעת בעניין כה מקצועי ומהותי אינה מוצר נרכש או מוזמן". בסיום מכתבם חוזרים ומבהירים היוצרים כי אם הסדר ערוץ 10 לא יתוקן ויעמוד בכל תנאי החוק, הם לא יהססו לעתור לבג"צ.

ברשות השניה סרבו להגיב למכתב היוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully