וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן הוורוד

ענת קם

25.9.2009 / 16:25

אחרי שב-2008 פלירטט עם TheMarker, מנהל העיתון מעריב משא ומתן לשיתוף פעולה תוכני עם העיתון גלובס. האם הפעם תהיה חתימה טובה?

מעריב וגלובס מנהלים משא ומתן לקראת הסכם שיתוף תכנים. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בשבועות האחרונים התקיימו מספר פגישות בין מנכ"ל גלובס איתן מדמון ואנשי הנהלת מעריב לבחינת המודל האפשרי ליישום שיתוף הפעולה. בין האפשרויות שנבחנות: סגירת מוסף "עסקים" במתכונתו הנוכחית והפצת גרסה מצומצמת של גלובס יחד עם מעריב בתור מוסף הכלכלה שלו. אפשרות נוספת היא המשך הדפסת "עסקים" תוך עיבוי תכני המוסף בתכני גלובס.

גורם המקורב לאחד הצדדים סיפר לוואלה! ברנז'ה כי יוזמת שיתוף הפעולה נולדה בין היתר על רקע התחזקותו של העיתון ישראל היום. בכיר נוסף בתקשורת הכלכלית ציין כי החיבור בין הגופים הוא דבר מתבקש, מאחר שלמעריב אין זרוע כלכלית בולטת כמו כלכליסט של ידיעות אחרונות ודה מארקר של הארץ. עם זאת, בשלב הזה אין אפשרות למיזוג בין הגופים בשל אחזקותיו של מו"ל גלובס אליעזר פישמן בידיעות אחרונות, המתחרה במעריב, ועל כן המגעים הם לשיתוף פעולה בלבד.

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי השבוע התקיימה ישיבה של נציגי דירקטוריון מעריב עם אנשי המערכת, בה דנו בעיקר בהיערכות העיתון ליציאת מוסף סוף השבוע של ישראל היום. אחד הנושאים שהועלו הוא פיתוח התחום הכלכלי שיכול לסייע למעריב בתחרות, מאחר שלדעת אנשי מעריב תחום זה אינו מפותח מספיק בגיליונות סוף השבוע של המתחרים - דה מארקר וויק מופץ בימי חמישי, לכלכליסט אין כרגע מוסף סוף שבוע (על אף שהוא בתכנון כבר חודשים ארוכים), ותחום הכלכלה בישראל היום אינו מהווה לטענתם תחרות בשלב זה.

בעבר ניהל מעריב משא ומתן עם עיתון הארץ לקראת שיתוף פעולה תפעולי בתחום המקומונים, לוחות, דפוס, הפצה ושירות לקוחות, ללא שיתוף תכנים ותוך הפרדה בין המערכות והעובדים. ביוני 2008 שכרו העיתונים את פירמת רואי החשבון KPMG-סומך חייקין לביצוע הערכת שווי של שני העיתונים במסגרת בחינת שיתוף הפעולה. המגעים לא הבשילו לכדי הסכם ובהמשך אף נתגלע סכסוך משמעותי בין העיתונים ששיאו איום בתביעה מצד מעריב נגד הארץ, בטענה שהארץ פרסם שורה של כתבות מגמתיות שנועדו להביא לסגירת מעריב.

בראיון שהעניק לגלובס לפני כחצי שנה אמר מו"ל מעריב עפר נמרודי כי הרשות להגבלים עסקיים אישרה את שיתוף הפעולה התפעולי עם הארץ אולם "לאכזבתי הרבה העניין נכשל. הארץ באו עם רעיונות שכל תכליתם הייתה לסייע להארץ להצליח ושום ברכה למעריב. כמו למשל, תפיצו לנו את הדה מארקר בתוך מעריב, במקום 'עסקים', מה שיאפשר להם תפוצה ענקית, ומה ייצא למעריב? אני חייב לומר באכזבה שציפיתי מהם ליותר גמישות, אבל יש משהו ביהירות של הארץ, ובעיקר של גיא רולניק, שמנע את ההתקדמות למיזוג".

במעריב ובגלובס סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully