וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסרט?

ענת קם

26.9.2009 / 23:14

יו"ר האקדמיה לקולנוע מארק רוזנבאום תקף בטקס פרסי אופיר את הגופים המשדרים על כך שאינם משקיעים בקולנוע. yes ורשת לא נשארות חייבות

גופי השידור דוחים את טענות יושב ראש האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, המפיק מארק רוזנבאום, לפיהן הם אינם משקיעים בקולנוע הישראלי. בטקס פרסי אופיר המתקיים הערב (שבת) בחיפה, התייחס רוזנבאום להשקעות הגופים בקולנוע ואמר: "הקולנוע הישראלי חווה עשור מדהים של הצלחות מדהימות. מצד שני, יש לנו הסדר מאוד טוב עם האוצר אבל גופי השידור לא שמים עלינו. רק HOT וקשת מקיימים את החוק וכל השאר מוציאים אותנו למלחמות מיותרות. רשות השידור לא השקיעה כבר שנים פרוטה בקולנוע הישראלי". רוזנבאום קרא לגופי הרגולציה השונים להתכנס יחדיו לתיקון המצב.

מ-yes נמסר בתגובה: "על אף שהרגולציה אינה מחייבת בהכרח השקעה בקולנוע (HOT ו-yes יכולות לבחור בין השקעה בקולנוע למיני סדרות, ע.ק.), השקיעה yes בשנים האחרונות בלמעלה מ-30 סרטים, לרבות ארבעה סרטים המתמודדים בטקס הנוכחי - 'עג'מי', 'עילי ובן', 'היו לילות' ו-'עיניים פקוחות'". Yes השקיעה בעבר גם בסרט המועמד לאוסקר "בופור" ובסרטים עטורי הפרסים "אביבה אהובתי" ו-"ביקור התזמורת".

מרשת נמסר בתגובה: "המועמדויות הרבות של סרטים בהשקעה של רשת בטקס השנה מדברות בעד עצמן". רשת השקיעה השנה, בין היתר, בסרט שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר "עג'מי" ובסרט "סיפור גדול" שהתמודד אף הוא על הפרס. בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה, טרם בתקבלה תגובת ערוץ 1.

גם שרת התרבות לימור לבנת התייחסה לנושא ההשקעה בקולנוע. לבנת ציינה בדבריה בטקס את חשיבות הקולנוע הישראלי וחוק הקולנוע החדש שמבטיח את התקציב ואמרה: "אבל זה לא מספיק. יש לוודא שזכייניות הטלוויזיה, ובכללן ערוץ 10, ימלאו את התחייבויותיהן לקולנוע, כולל חובות העבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully