וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגל הצלה מפתיע לערוץ 10?

ענת קם

14.10.2009 / 0:36

חברי הכנסת שאמה ושי יגישו הצעת חוק פרטית להארכת זיכיון ערוץ 10 עד 2012: "אם נגיע לרפורמה בלי ערוץ 10 זה יהיה צעד תימני - אחד קדימה ושניים אחורה"

חברי הכנסת נחמן שי (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד) צפויים להגיש הבוקר הצעת חוק פרטית להארכת זיכיון ערוץ 10 עד 2012. על פי הצעת החוק, תוגדר תקופת הזיכיון של הזכיין המשדר בערוץ השלישי כעשר שנים במקום שמונה שנים. לפיכך, תסתיים תקופת זיכיון ישראל 10 בינואר 2012 במקום בינואר 2010. במהלך התקופה הנוספת יחולו על הערוץ כל תנאי הזיכיון כפי שחלו עד עתה.

חבר הכנסת כרמל שאמה אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אני אשמח שהערוץ ימשיך להתקיים בתנאי שישלים את חובותיו. יש פה קושי מאוד מיוחד. לא נתנו זיכיון לערוץ 10 כדי להגדיל את ההכנסות לקופת המדינה. המטרה היא ערוץ נוסף והמטרה הזאת הושגה. יש כשלים בשוק שננסה לפתור במסגרת הרפורמה, אבל אם נגיע לשם בלי ערוץ 10 זה יהיה צעד תימני, צעד קדימה ושניים אחורה".

- אתם בעצם נותנים פרס לערוץ שכל הגורמים המקצועיים קבעו שלא עמד במחויבויותיו?

"אם תהיה חוות דעת משפטית שתקבע שיש מניעה להאריך את הזיכיון בשל מחדליו אני אמשוך את הצעת החוק. נכון שלא מגיע לו פרס, אבל לא הערוץ ולא עובדיו הם השיקול שלי. אנחנו רוצים עוד ערוץ בישראל ולא ראינו מישהו שיקים ערוץ עד ינואר. מדובר בסך הכל על פריסת חובות כדי שיגיע לשלב מתן הרישיונות ללא התחייבויות למדינה. זה נכון שהוא בבעיה מול המדינה, אבל המדינה בבעיה מול התקשורת. אני לא רוצה שוק עם ערוץ 2 ועם ערוץ 1 מסכן, גם כיום השוק לא מספיק תחרותי. אני מאמין שמשרד התקשורת יתמוך בהצעה החוק ואם תגיע חוות דעת שתגיד שזה פוגע בשוויון או בעיקרון חוקתי אחר אני אמשוך את ההצעה".

חבר הכנסת שאמה מתח ביקורת על הגופים שהיו מעורבים בהחלטה על עתידו של ערוץ 10 בחודשים האחרונים: “אני מעדיף לעזור גם למי שלא היה מאה אחוז בהתנהלות שלו על פני להוכיח שמיצו את התהליך ולסגור את הערוץ. אם לא גוזרים את העניין הזה בזמן ומגיעים לנקודת האל-חזור, יש בעיה. חשבתי שהנושא הזה ייפתר כבר לפני מספר חודשים אבל כל הגופים כשלו. בנקודת הזמן שהגענו אליה זה הפתרון הטוב ביותר, גם אם אינו אידיאלי".

בהסבר להצעת החוק נכתב: "הערוץ השלישי יצר תחרות של ממש בשוק הפרסום בטלוויזיה ותרם לכניסתם של מפרסמים חדשים ולירידה חדה במחירי הפרסום בטלוויזיה, מהם נהנה הצרכן הסופי; הוא יצר במה נוספת ואיכותית לשידורי חדשות ואקטואליה, תוך הגברת הפלורליזם התקשורתי; והוא הגביר גם את התחרות בשוק הטלוויזיה ותרם לפיתוח היצירה הישראלית לסוגיה, תוך הזרמה של מאות מיליוני שקלים בכל שנה להפקות טלוויזיוניות מקוריות. חרף קשיים עצומים שחווה הערוץ השלישי בחדירתו לשוק, הצליח הערוץ - כפי שקבעה גם מועצת הרשות השנייה - לבסס את מעמדו כמתחרה איכותי בשוק הטלוויזיה המסחרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully