וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליטוב: "רוב חברי מועצת הרשות מתנגדים ליציאה למכרז על ערוץ 10"

ענת קם

15.10.2009 / 16:20

חברים במועצת הרשות השניה צפויים להמליץ ביום ראשון להמתין להשלמת הליך החקיקה של הארכת זיכיון ערוץ 10: "האחריות שלנו כנבחרי ציבור מחייבת אותנו לחשוב מחוץ לקופסה"

חברי מועצת הרשות השנייה צפויים לא להחליט על יציאה למכרז חדש על ערוץ 10 בישיבתם ביום ראשון הקרוב. לדברי חבר המועצה יוסי אליטוב, ישנו רוב במועצה להארכת זיכיון ערוץ 10, זאת בניגוד לחוות דעתו של מנכ"ל הרשות מנשה סמירה שקבע כי לא ניתן להמליץ על הארכת זיכיון הערוץ. המועצה צפויה להמליץ להמתין השלמת הליך החקיקה של חברי הכנסת כרמל שאמה ונחמן שי להארכת זיכיון הערוץ עד 2012.

"הפרמטרים המרכזיים להמלצה שלנו הם העובדה שאנחנו נמצאים בתקופת ביניים - תום תקופת הזיכיון על סף המעבר לשיטת רישיונות, כל ההפקות של הערוץ בשנים האחרונות והדאגה לעולם התקשורת בלי נוכחות הערוץ, מה שיגרום לפיטורים של מאות עובדים. האחריות שלנו כנבחרי ציבור מחייבת אותנו לחשוב מחוץ לקופסה".

- הדרג המקצועי של הרשות ממליץ לא להאריך את הזיכיון, אבל לשיטתכם יציאה למכרז אינה מהלך אפשרי כרגע?

"ועדת תורג'מן הגישה את המלצותיה ביוני 2008. אנחנו כתתנו רגלינו בין חברי הכנסת והשרים כדי שיאמצו את הדו"ח ויישמו את ההמלצות שלנו. לצערנו זה לא קרה ועכשיו אין ברירה אלא לתת את הגשרון הזה לערוץ 10 כדי שיחזיר את חובותיו".

אייל בוחבוט: "אף אחד לא מדבר על הקלות וויתורים"

יושב ראש ועדת הטלוויזיה של המועצה אייל בוחבוט תומך אף הוא באימוץ הצעת החוק: "דו"ח תורג'מן צעק את הדברים כבר לפני למעלה משנה. בשנה האחרונה היו חילופי שלטון, חילופי שרים, הרפורמה ברקע, בגלל כל זה הסיפור לא נגמר עד עכשיו. אף אחד לא מדבר על הקלות וויתורים, הערוץ יחזיר את החובות, השאלה היא איך. אנחנו כמועצה ציבורית חייבים לחשוב על ההשלכות של הדברים. חייבים להסתכל על האופק הרחוק".

האם הטענה ש "אף אחד לא ייגש למכרז" לא פופוליסטית ומשרתת את ערוץ 10?

"אין גוף שמתעניין היום בערוץ ברודקאסט ויילך למכרז כדי לקבל זיכיון, כשהרפורמה מעבר לפינה ותוך שנה עוברים לשיטת רישיונות. כל מי שרוצה ערוץ ימתין לאפשרות לקבל רישיון ולא ייאבק על זה עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully