וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה תדון בדחיית מכרז ערוץ 10

הדס ריבק

26.10.2009 / 11:28

התקנות שהגיש שר התקשורת לוועדה יאפשרו את דחיית המכרז עד להשלמת הליך החקיקה בנושא. היוצרים: "הליכי החקיקה פוגעים בהליך המכרזי"

יח"צ - חד פעמי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק

ועדת הכנסת אישרה היום (שני) להביא לקריאה טרומית את הצעת החוק הפרטית של ח"כ נחמן שי (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד) להארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים נוספות עד לשנת 2012.

לדיון שעסק בהצעה התייצב גם שר התקשורת משה כחלון שאמר: "הממשלה היא זו שתוביל את החקיקה בנושא ערוץ 10 - והיא תתבסס ככל הנראה על הצעת החוק של חברי הכנסת שי ושאמה". השר כחלון התייחס למכרז על ערוץ 10 ואמר: "יש לנו בעיה של לוח זמנים וקידום הצעת חוק זו תיקח עוד זמן רב".

כחלון עצמו הביע את תמיכתו בהארכת הזיכיון של הערוץ והגיש היום לוועדת הכלכלה תיקון שיאפשר את דחיית המכרז החדש להפעלת הערוץ - הוועדה תדון באישור תקנות אלה מחר (שלישי). בתוך כך, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, איפשר את דחייית פרסום המכרז ביומיים ובמידה שהתקנות לא יאושרו על ידי הוועדה, יתפרסם המכרז ביום רביעי.

חבר הכנסת נחמן שי אמר בדיון בוועדת הכנסת: "הצעת החוק לא מיועדת למנוע מערוץ 10 לעמוד בדרישות אלא לוודא שהערוץ ימשיך לשדר - אם יתפרסם עכשיו מכרז אף איש עסקים לא יתמודד בו. אף אחד לא ישקיע בזיכיון ואנחנו נשאר עם ערוץ אחד בלבד".

היוצרים מתנגדים: "אף אחד שעיניו בראשו לא ייגש עכשיו למכרז"

נציג היוצרים בדיון, עו"ד אמיר רוזנברג אמר בתגובה להצעה: "הליכי החקיקה הללו פוגעים בהליך המכרזי. אף אחד שעיניו בראשו לא ייגש עכשיו למכרז - כי יש הליכי חקיקה מהירים".

בדיון מקביל בוועדת הכלכלה של הכנסת שדנה ברפורמה בשוק התקשורת אמר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי: "במהלך 8 השנים האחרונות הוציאו 'פורעי החוק' בעלי ערוץ 10 מיליארד ושלוש מאות מיליון שקל. יושבים האדונים הנכבדים, היוצרים, ומדברים על עוד 24 מיליון שקל (חובות הערוץ לקולנוע - ה.ר.) - כבר שנתיים שערוץ 10 הוא היחיד מהערוצים המסחריים שעומד בכל המחוייבויות שלו. הכנסנו עשרות ומאות משפחות של יוצרים למעגל היצירה והדמגוגיה שמדובר ב"ישראל 10" ולא בערוץ 10 צריכה להיפסק".

ורשבסקי הוסיף ואמר: "אני לא מבין את האינטרסים של היוצרים - הרי לזכיין חדש תהיה הגנת ינוקא. אנחנו נחושים להחזיר את כל החובות שלנו". בתום הדיון, הודיע יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס כי החליט לדחות את ההצבעות בנושא הרפורמה בתחום התקשורת עד למציאת פיתרון קרוב בסוגיית ערוץ 10.

בתוך כך פנה יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת חבר הכנסת זבולון אורלב לשר התקשורת בנוגע לפעילות חברת החדשות של ערוץ 10, אשר בניגוד לחוק הרשות השנייה לא פועלת מירושלים ומעולם לא פעלה. אורלב קרא לכחלון להתערב בנושא כדי להבטיח שעם הארכת זיכיון הערוץ תחל החברה לפעול מירושלים, כדי לא להנציח את המצב הבלתי חוקי שעלול להוביל גם עזיבת חברת החדשות של ערוץ 2 את אזור ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully