וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימאן א-שאפעי עתר לבית הדין לעבודה נגד פיטוריו

ענת קם

2.11.2009 / 16:42

כתב חדשות 2 שפוטר בשבוע שעבר מאשים את חברת החדשות בפיטורים בהליך פגום, שנבעו מהתנכלות אישית ואפליה

כתב חדשות 2 סלימאן א-שאפעי עתר היום לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד פיטוריו מחברת החדשות של ערוץ 2 ודרש צו מניעה שישיב אותו לתפקידו הקודם. בעתירה שהגיש הבוקר באמצעות עורכי הדין גדעון קורן ואלון דיסקין ממשרד גדעון קורן ושות' טען א-שאפעי כי פוטר בהליך פגום שנובע מהתנכלות אישית ושיקולים לא עניינים המגיעים לכדי אפליה ופוגעים בחופש הביטוי.

בעתירתו תקף א-שאפעי את הליך פיטוריו, שהתנהל בעיקר בתקשורת, ובמהלכו הוא ניזון משמועות ומהעיתונות. א-שאפעי טוען, כי פיטוריו נובעים מפרסום הספר, אולם לטענתו לא הוטלה עליו כל חובה להמנע מפרסום ספר כזה והתנהלות חברת החדשות גובלת בסתימת פיות.

א-שאפעי מותח ביקורת על החלטת מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס להמתין עם פרסום המכתב של גלעד שליט, אשר הודלף לבסוף לחדשות ערוץ 10. לטענת א-שאפעי, בתחילת חודש ספטמבר נסע להפגש עם משפחת שליט על מנת לקבל מהם מכתב ששלח גלעד חודשים ספורים לאחר חטיפתו ולאחר מכן עדכן את וייס על המכתב. לטענתו, שיקולים שונים ואף רשלנות גרמו לחברת החדשות להמתין עם פרסום המכתב. בהמשך אף מאשים א-שאפעי את וייס בנקיטת צעדי הפחדה: "לא נותר אלא להניח כי עסקינן בשיטת הפחדה כנגד כתבים שאינם 'מקורבים לצלחת' - באשר כאמור ישנם כתבים שכתבו ספרים ומשרתם שרירה וקיימת - התנהגות זו של וייס וההנהלה מלמדת בראש ובראשונה על חוסר הפנמה של חובות ציבוריות המוטלות על גוף מעין ציבורי ובצרות עין כלפי כתב ערבי המוציא ספר על גלעד שליט בברכת משפחת שליט".

סלימאן א-שאפעי פוטר מעבודתו ככתב לענייני ערבים של חדשות 2 לאחר 16 שנה בתפקיד. ההחלטה על פיטוריו התקבלה בתום 50 ימים של חופשה כפויה, אליה הוצא לאחר שפרסם ספר על החייל החטוף גלעד שליט ללא קבלת אישור מהממונים עליו בחברת החדשות. א-שאפעי הגדיר את הפיטורים כ "החלטה אומללה" ופגיעה בדמוקרטיה.

מחברת החדשות נמסר בתגובה: "לא קיבלנו כל פנייה בנושא, ובכל מקרה אין בכוונתנו לעסוק בענייניו הפרטיים של עובד בכלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully