וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק אדלסון לקריאה טרומית

צבי זרחיה

17.12.2009 / 16:10

הוגשה הצעת החוק שתמנע משלדון אלדסון להיות בעל השליטה בישראל היום. העיתון שכר את שירותי משרד הלובינג פוליסי

מתחמם הקרב בהצעת החוק שנועדה למנוע מהמיליארדר שלדון אדלסון להיות בעל השליטה על העיתון "ישראל היום". העיתון שבבעלותו שכר בימים האחרונים את שירותיו של משרד הלובינג "פוליסי", בבעלות בוריס קרסני, על מנת שישכנע חברי כנסת להתנגד להצעת החוק.

לעומת זאת, עופר נמרודי, הבעלים של העיתון מעריב, שכר את הלוביסטית קרן ברק על מנת לשכנע את חברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק. נמרודי נפגש באחרונה עם שורה של חברי כנסת, בבקשה שיסייעו לקידומה של הצעת החוק.

קרן ברק עובדת במספר פרויקטים אחרים בשיתוף פעולה עם משרד הלובינג עליזה גורן ותומר עמיר המייצג את "הארץ", "ידיעות אחרונות", ו"גלובס".

הצעת החוק הונחה אתמול על שולחן הכנסת על ידי 19 ח"כים מן הסיעות: קדימה, העבודה, ליכוד, חד"ש, יהדות התורה, ש"ס, ישראל ביתנו ורע"מ תע"ל. בין יוזמי הצעת החוק: הח"כים דוד רותם (ישראל ביתנו), יואל חסון (קדימה), דניאל בן סימון (עבודה), מירי רגב (ליכוד) ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), נסים זאב ואברהם מיכאלי (ש"ס), דב חנין (חד"ש), מרינה סולודקין, שי חרמש, שלמה מולה, גדעון עזרא, אורית זוארץ, רוברט טיבייב, יולה שמאלוב-ברקוביץ ורחל אדטו (קדימה).

לפי הצעת החוק, בעל השליטה בעיתון ישראלי וכן עורך העיתון חייבים להיות אזרחים ותושבי ישראל - בדומה למגבלה החלה על בעלי הזיכיונות לשידורי רדיו וטלוויזיה בישראל. הצעת החוק נועדה למנוע מאדלסון, שאינו מתגורר דרך קבע בישראל, להחזיק בבעלות על ישראל היום.

בדברי ההסבר להצעת החוק נקבע כי "עיתון עלול להוות מוקד כוח ואף לשמש ככלי בידי גורמים שמניעיהם אינם ברורים, לרבות גורמים עוינים למדינה. הניסיון מלמד שלבעל השליטה בעיתון עשויה להיות השפעה מכרעת על טיב העיתון ותכניו, לרבות אפשרות להשפעה מתמדת ומשמעותית על מדיניות העיתון, בין היתר על ידי מימון פעילות העיתון באמצעות מינוי בעלי תפקידים בכירים. פועל יוצא מכך שבידי בעל השליטה בעיתון ובידי עורך עיתון יש היכולת להשפיע, בין היתר, על סדר היום המדיני, הכלכלי והחברתי במדינה, כמו גם על תחומים אחרים הנוגעים לכלל אזרחי ותושבי המדינה".

הצעת החוק תועלה להצבעה בקריאה הטרומית רק בעוד 45 ימים, אלא אם תקבל מודעת הכנסת פטור מחובת הנחה מוקדמת של הצעת החוק. לצורך קבלת פטור מחובת הנחה מוקדמת יש צורך באישור של ועדת הכנסת שבראשה עומד ח"כ יריב לוין (ליכוד).

אם תתקבל הצעת החוק בקריאה הטרומית, היא תועבר לדיון בועדת הכלכלה בראשות ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), מקורבו של רה"מ בנימין נתניהו. נתניהו מיודד עם שלדון ורעייתו, ד"ר מירי אדלסון. שר התקשורת משה כחלון (ליכוד) העריך בשבוע שעבר שסיכוייה של הצעת החוק להתקבל הינם קלושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully