וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT תצמצם את תקציב התוכן בכ-100 מיליון שקל

אמיתי זיו ואופיר בר זוהר

27.12.2009 / 11:45

החברה ממשיכה להדק את החגורה ועל פי הערכות, תקציב התוכן יצטמצם מ-700 מיליון שקל בשנה ל-580-600 מיליון שקל ואולי אף פחות מכך

צעדי הקיצוץ ב-HOT מגיעים לספקי התוכן וגורמים רבים בשוק ההפקה העצמאית מביעים חשש מהמהלכים הצפויים. בעקבות ההצהרות האחרונות בנוגע לקיצוצים בתוכן, זומנו בכירים בחברה לפגישה עם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין במטרה לספק הבהרות לצעדים שהיא עתידה לנקוט ולמידת ההשפעה שלהם על שוק ההפקה - כך נודע ל-TheMarker.

HOT פועלת בימים אלה בנחרצות רבה לצמצום הוצאות התוכן שלה. בנוסף, החברה מפעילה לחצים להורדת מחירים אצל ספקים שהחוזה שלהם עתיד להתחדש בקרוב או כאלה שסעיפים בחוזה שלהם מאפשרים פתיחת חוזה גם במהלכו. לפי הערכות, תקציב התוכן של החברה צפוי להצטמצם מ-700 מיליון שקל בשנה לכ-580-600 מיליון שקל, ואולי אף פחות מכך.

לפי הערכות נוספות, המהלך שנעשה בתוכני ה-VOD, שבמסגרתו קיבלו הספקים הודעה חד-צדדית על שינוי מודל ההכנסות מ-50%-50% ל-40%-60% לטובת HOT, יוחל גם על ערוצי הפרימיום שבתשלום.

אף גורם בתחום התוכן לא הסכים להתראיין בשמו לכתבה מחשש להסתבכות עם החברה. ואולם ספקים סיפרו על רוח חדשה שנושבת מאז כניסת בעל המניות החדש לחברה, פטריק דרהי. הם הזכירו את יד ימינו של דרהי ונציגו בחברה, מייקל גולן (מישל בוקובזה). לדבריהם, גולן הגיע עם מטרה ברורה - לחתוך בהוצאות, והוא פועל מול הספקים ומוריד הוראות ישירות לסמנכ"לים בחברה, ועוקף את המנכ"ל, הרצל עוזר. החברה אמנם פועלת באופן רצוף לשיפור התנאים המסחריים שלה מול הספקים, אך נראה שהפעם מדובר במהלך חריף ועמוק יותר.

לפני כשבוע פורסם ב-TheMarker כי ב-2010 מתכננת HOT להוציא לפועל תוכנית התייעלות שבסופה תחסוך מאות מיליוני שקלים בהוצאות התפעוליות. תוכנית ההתייעלות מגיעה על רקע כניסתו של בעל בית חדש לחברה. הגורם הראשון בתוכנית ההתייעלות נוגע לחיסכון בהוצאות HOT על תוכן טלוויזיוני.

מרכיבים נוספים בתוכנית ההתייעלות בחברה כוללים חיסכון ברכש ציוד, בעיקר ממירים, והפחתה בעלויות הפרסום והוצאות לספקים אחרים.

מ-HOT נמסר בתגובה: "איננו עוסקים במשא ומתן מסחרי בתקשורת. כחברה עסקית אנו ממשיכים במגמת צמצום עלויות התוכן תוך שמירה על המשך איכות ומובילות בתוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully