וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי י-שלם?

ענת קם

4.2.2010 / 17:51

פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ' לא התנצל על דברים שאמר בנוגע לקשר בין נתניהו לאדלסון ולמרכז שלם, עתה תובע המרכז את אברמוביץ' וחדשות 2 על 4 מיליון שקלים

מרכז שלם בירושלים הגיש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת לשון הרע על סך ארבעה מיליון שקל נגד חברת החדשות של ערוץ 2 ופרשנה אמנון אברמוביץ'. בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין נדב העצני ואורית יפת ממשרד פוריס העצני רוזנברג ושות' טען המרכז כי טענותיו של אברמוביץ, לפיהן המרכז הוא חלק מקשר הון ושלטון ושהוא משמש צינור מימון בין בעל העיתון ישראל היום שלדון אדלסון וראש הממשלה בנימין נתניהו, חסרות כל בסיס.

במהדורת "אולפן שישי" ששודרה לפני כשבועיים הציג אברמוביץ' את הקשר לכאורה בין הגופים, כינה את מרכז שלם מכון מ-שלם ואף טען כי קשר זה יהיה "הכבד בתיקים שיונח על שולחן היועץ המשפטי לממשלה". בעקבות הפרסום פנו המרכז ואדלסון לחברת החדשות ואברמוביץ' בדרישות לפרסום הבהרה והתנצלות, ובהן טענו כי בניגוד לדבריו של אברמוביץ' אדלסון מעולם לא היה בעל המכון או חבר בהנהלה או בחבר הנאמנים שלו. בתביעתו חזר מרכז שלם על הדברים והדגיש כי אדלסון היה בקשר עם המרכז במשך פחות משלוש שנים, וזאת כבעל קרן שתרמה למרכז לשם הקמת מכון למחקרים אסטרטגיים בלבד.

בנוסף, הזכיר המרכז בתביעתו את החיבור שעשה אברמוביץ' בין ארבעה אישי ציבור לקשר הפסול לכאורה במכון אדלסון, ובהם נתן אשל שכלל לא היה קשור למרכז שלם. שגריר ישראל בארצות הברית מייקל אורן נמצא במרכז מזה למעלה מעשר שנים אך מעולם לא קיבל מימון ממכון אדלסון או מקרן אדלסון. נתן שרנסקי ומשה יעלון, שהוצגו גם הם בדבריו של אברמוביץ', החלו לכהן כעמיתים במרכז, כל אחד בנפרד, זמן רב לפני נוצר הקשר עם אדלסון.

מרכז שלם הוא מכון מחקר וחינוך בירושלים. למרכז הוצאת ספרי עיון, כתב העת "תכלת", עמיתים חוקרים, כנסים בינלאומיים וקשרי אקדמיה עם אוניברסיטאות ברחבי העולם. לטענת המרכז, עצם הפרסום ב "אולפן שישי" בוצע ללא כל פניה אליו לבירור העובדות או לבקשת תגובתו. בתביעה טען מרכז שלם כי בעקבות הפרסום פורסמו ידיעות נוספות בכלי תקשורת אחרים שהגדילו את הנזק, שחמור במיוחד בתקופה האחרונה מאחר שהמרכז מצוי בהליכים מול הרשויות לקראת הכרה בו כמוסד להשכלה גבוהה המוסמך להעניק תארים.

אמנן אברמוביץ מסר שטרם קיבל את כתב התביעה והוסיף: "שמעתי, ואם ניאלץ להגיע לבית המשפט נאמר את דברינו". טרם התקבלה תגובת חברת החדשות של ערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully