וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים יומן

ענת קם

18.2.2010 / 15:49

עורך ”יומן” משה נסטבלאום טוען כי הועבר מתפקידו לאחר שגילה אי דיוקים לכאורה בקורות החיים שהעביר שקלאר לועדה לאישור מינויים בשירות הציבורי

"עצותיו והנחיותיו של מנכ"ל הרשות בכל הקשור לחטיבת החדשות, מתמצות בעירוב שיקולים פוליטיים עם שיקולים עיתונאיים מקצועיים ובניסיונות להטות את השידור בכדי לרצות את שולחיו", כך כותב עורך "יומן" משה נסטלבאום בתצהיר שהגיש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים יחד עם דרישה לצו מניעה נגד העברתו מתפקידו. נסטבלאום טוען כי העברתו מהתפקיד נעשתה ללא שימוע כנדרש ומבלי שהוצע לו תפקיד אחר ברשות השידור, בניגוד לטענת הרשות. כמו כן טוען נסטבלאום כי העברתו מתפקידו לא אושרה על ידי הועד המנהל בניגוד לנדרש. בקשתו של נסטבלאום הוגשה בדחיפות מאחר שהחלטת הרשות להעבירו מתפקידו אמורה להכנס לתוקפה כבר ביום ראשון הקרוב.

נסטלבאום, עורך "יומן" מאז 2003, קיבל לאחרונה הודעה על העברתו מתפקידו יחד עם שותפתו לעריכה ענת שרן. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ומנהל חטיבת החדשות בפועל יורם כהן החליטו על מספר שינויי שיבוץ בתכניות האקטואליה בערוץ 1.

הכל אישי

בתצהירו כותב נסטלבאום: "במהלך השנים האחרונות ובעקבות ניהול כושל של הרשות ובכלל זה גם של חטיבת החדשות, סבלה התוכנית 'יומן' מירידה בשיעורי הצפייה, כמו כל תוכניות הערוץ הראשון. יודגש, כי למרות הקשיים התקציביים והאחרים בהם נתונה הרשות, איכותה של התוכנית 'יומן' נשארה גבוהה כשהייתה. מאז נכנס מנכ"ל הרשות הנוכחי לתפקידו, לא הציגה הנהלת הרשות תוכנית פעולה לשינוי ו/או לרענון מהדורת ה 'יומן', על אף שהדבר התבקש כדי שניתן יהיה לעמוד בתחרות עם התוכניות המקבילות בערוצים המסחריים. לא זו אף זו, כל ההצעות לשינוי ולרענון ה 'יומן' שאני ושותפתי העלינו, נדחו על הסף בזאת אחר זאת ע"י מנכ"ל הרשות". נסטבלאום טוען כי הוא נדרש לקצץ פינות שעלותן מזערית, שעה שלדבריו "בזבזנות חוגגת מאפיינת את פעילות הניהול של הרשות".

נסטבלאום תוקף בחריפות את מנכ"ל הרשות מוטי שלקאר וטוען כי כל שעשה נועד "להשליט לכאורה את רצונותיו ואת דעותיו הפוליטיות על תכני תוכניות חטיבת החדשות ובכללן ה 'יומן'... מסתבר, שלעמידתי התקיפה על משמר חופש העיתונות, וסירובי פעם אחר פעם להתקפל בפני שיקולים פוליטיים זרים ופסולים, משקל של ממש בהחלטת מנכ"ל הרשות לפגוע במעמדי כעורך ה 'יומן' ולהחליט על העברתי מתפקידי".

נסטלבאום טוען כי הסיבה האמיתית להעברתו מתפקידו היא תחקיר שהוא עורך ממנו עולות טענות לפיהן שקלאר לא דייק בקורות החיים שלו. הטענות מתייחסות לתיאור השכלתו של שקלאר ונסטלבאום טוען כי תחקיר עמד ברקע העברתו מתפקידו.

"כל השכלתי הפורמלית מתועדת בתעודות רשמיות"

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מסר בתגובה: "איני מתכוון להשיב מעל דפי העיתונות על ההשמצות הגובלות בהוצאת דיבה, לשם כך קיימים מוסדות שיפוט. אך יחד עם זאת, על מנת למנוע הטעיית הקוראים ברצוני להדגיש כי מדובר בהשמצות חסרות שחר של אדם המנסה להיאחז בקרנות המזבח, בעקבות החלטה סוברנית של הנהלת הרשות. יש להדגיש כי מר נסטלבאום משמש עורך שותף של היומן מזה שבע שנים!! רק לאחרונה ראינו לאן הגיעו דברים של אנשים שלא ידעו לקבל החלטות. מדובר בניסיון הזוי להטיל דופי ולהשמיץ תוך התיימרות להיות חוקר ובודק מעל הוועדה לבדיקת מינויים בשירות המדינה, הבוחנת את המינויים בשרות המדינה. כל השכלתי הפורמלית מתועדת בתעודות רשמיות, החל מתעודת הבגרות ועד לתואר השני.

"כנראה שמר נסטלבאום שכח שיש עורך ראשי וההתייחסות לאיזונים ולתכנים היא חלק מתפקידו של העורך הראשי, כמו בכל גוף תקשורת. באשר לשידורים שקדמו לקיום הפריימריס במפלגת העבודה, המנכ"ל פעל על-פי הנחיות הלשכה המשפטית של רשות השידור, אשר הכל חייבים לפעול על פיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully