וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים בכירים: לא להעמיד את בלאו לדין

וואלה! ברנז'ה

11.4.2010 / 19:31

עיתונאים מכלי תקשורת שונים חתמו על גילוי דעת בו הם מציעים כי בלאו ישיב את המסמכים בתמורה לאי העמדתו לדין: ”אנו מוטרדים ממצב שבו יווצר תקדים מסוכן”

קבוצה של עיתונאים בכירים מכלי תקשורת שונים חתמו היום על גילו דעת בו הם מבקשים להביע את עמדתם לגבי הפתרון הראוי לשאלת אורי בלאו, עיתונאי הארץ, השוהה בלונדון לאחר שלטענת השב"כ הפר לכאורה הסכם עימם והוא מסרב למסור מסמכים שהעבירה אליו ענת קם.

בגילוי הדעת עליו חתומים בין היתר רזי ברקאי, מיקי רוזנטל, עופר שלח, גידי וייץ, גאולה אבן, ירון דקל ובן כספית מציעים העיתונאים כי בלאו יחזיר לרשויות את כל המסמכים, שהעבירה לו ענת קם ואילו הפרקליטות תתחייב לא להעמיד את בלאו לדין בעבירות של החזקת ידיעה סודית.

"לדעתנו, מקרה בלאו הוא מקרה ייחודי ואנחנו מוטרדים ממצב, שבו על בסיסו של המקרה הייחודי הזה, ייווצר תקדים מסוכן,. נכתב בגילוי הדעת. "נכון להיום, רשויות התביעה לא מעמידות לדין עיתונאים בגין העבירה של החזקת ידיעה סודית, עבירה שרובנו עברנו בצורה כזו או אחרת. מדיניות זו של הפרקליטות מבטאת, לדעתנו, איזון נכון בין חופש העיתונות וחופש הביטוי לבין צרכי הבטחון. לא יהיה זה נכון לשנות את האיזון העדין הזה בלי לקיים דיון ציבורי של ממש ועל סמך, כאמור, מקרה יוצא דופן.

"חשוב שהפרקליטות לא תתחיל להעמיד עיתונאים לדין על העבירה הזו", אומר רביב דרוקר החתום גם הוא על המכתב. "זה יחבל בעבודה של כולנו וכתוצאה מכך, יפגע בצורה קשה ביכולת לסקר בצורה ראויה נושאים מדיניים וצבאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully