וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקלאר נגד החינוכית: "מתנחלים יש לא רק בעופרה"

אמילי גרינצווייג

2.6.2010 / 15:45

מחלוקת בין הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור בנוגע לשידור "ערב חדש" בזמן המונדיאל. בחינוכית מבקשים רצועה חלופית ב-19:00. שקלאר מעריך כי הדיון יגיע אל השרים הממונים

"אם החינוכית יתעקשו על השידור, נשדר חצי משחק, אני מקווה שיקבלו שכל." כך אמר הבוקר מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, שהתייחס לעימות בין הרשות לטלוויזיה החינוכית בדבר שידור המשחק השני של המונדיאל בשעה 17:00,אז משודרת בערוץ 1 "ערב חדש" של החינוכית. "כנראה שמתנחלים יש גם ברמת אביב ולא רק בעופרה, הם מתעקשים לשדר או שנתן להם שטח תמורת שטח" אמר שקלאר והוסיף כי "המונדיאל הוא שידור ציבורי, מדובר באירוע משמעותי שאין הרבה כמוהו ולא יעלה על הדעת שלא נשדר אותו" במידה והנושא לא יפתר, העריך שקלאר כי הדיון יגיע לידי השרים הממונים על העניין ויימצא לו פתרון.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר: "הטלוויזיה החינוכית אישרה כבר לפני מספר חודשים, במפגש שהתקיים בלשכת המנכ"לית עם אנשי הרשות, לשדר ברצף את המשחקים כולל פרשנות על חשבון זמני השידור של החינוכית, הן על חשבון תוכניות הילדים הנמצאים בפגרת הקיץ והן על חשבון רצועת ערב חדש. מיותר לציין כי עבור שעות אלו משלמת הטלוויזיה החינוכית את כל הוצאות השידור. יחד עם זאת, ביקשה הטלוויזיה החינוכית לשדר בשעות 19:00 עד 19:30 , זמן שהוקצב על פי דבריו של מנכ"ל רשות השידור, לאקטואליה, את מהדורת 'ערב חדש', וזאת כדי לא להורידה מהמסך למשך חודש ימים, וכדי לא להפר הסכמים חתומים עם מנחי 'ערב חדש'".

עוד נמסר מהחינוכית: "צר לנו שמנכ"ל רשות השידור בוחר להתבטא בדימויים ומטאפורות שלא מכבדות מנכ"ל ערוץ תקשורת ציבורי. מאחר שמנכ"ל רשות השידור סירב לאפשר שידור של חצי שעה מול ויתור של כארבע שעות יומיות מצד הטלוויזיה החינוכית, הנושא הועבר להחלטתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, כמי שמטפל היום ברשות השידור. הפגישה תתקיים ביום חמישי בצהריים ומנכ"לית הטלוויזיה החינוכית הודיעה כי תנהג לפי החלטתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה".

שינוי נוסף בלוח השידורים השל ערוץ 1 שצפוי כתוצאה משידור משחקי המונדיאל הוא שחיה של מהדורת "מבט" לשעה 21:20 בימים בהם משודרים שני משחקים שידור של מהדורה מקוצרת.

"נשדר את המשחק המרכזי בתנאי שאבי לוזון לא יפציץ במחיר"

שקלאר התייחס לטענה בדבר העלות הגבוהה של זכויות השידור: "החלטנו להתעקש לא רק בגלל מסורת השידורים אלא ללכת על זה גם בשביל למתוח את היכולת של אנשים ברשות. המונדיאל היווה קרש קפיצה לרשות השידור המתחדשת שתהיה אחרי הרפורמה. הוא אפשר לנו למתוח את יכולותינו במישור התקציבי והטכנולוגי. זה דבר לא פשוט בעידן של אי הודאות והלחצים מצע האוצר וגורמים נוספים".

שקלאר ציין כי הרשות תמשיך להתמודד על שידור המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל: "אנחנו מקווים שנוכל להמשיך ולשדר בעונה הבאה את המשחק המרכזי, וזה בתנאי שאבי לוזון לא יפציץ במחיר" בעניין שידור משחקי הנבחרת, שב והדגיש כי הדבר אמנם תלוי במחיר אך "יש להבין שמדובר בחלק מהשידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully