וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון בחוק לפיד

אמילי גרינצווייג

13.6.2010 / 13:21

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים גם היא דיון בנושא בעקבות פניה של אחד מיוזמי החוק, חבר הכנסת כרמל שאמה. לפיד ביטל הרצאה מתוכננת באוניברסיטת בן גוריון

"חוק לפיד" יעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה כבר בשבוע הבא, כך הודיע היום אחד מיוזמי החוק, חבר הכנסת כרמל שאמה. בנוסף הגיש היום ח"כ שאמה בקשה לדיון מהיר בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הפיקוח על התבטאויות פוליטיות של אנשי תקשורת, זאת בעקבות פרסום התבטאויותיו של יאיר לפיד בשבוע שעבר בערב לימוד של הליברליזם הישראלי בהרצליה. ועדת כלכלה צפויה לקים דיון בנושא בשבועיים הקרובים.

דיון בנושא הצעת החוק, לפיו תידרש תקופת צינון של שנה לאנשי תקשורת טרם התמודדותם בבחירות לכנסת, יערך ביום רביעי בכנסת בהשתתפות ח"כ ואישי תקשורת בכירים.

כמו כן, הרצאתו של יאיר לפיד שאמורה הייתה להתקיים מחר באוניברסיטת בן-גוריון, בוטלה לבקשתו של לפיד.

מועצת הרשות השניה צפויה להתכנס בקרוב ולבחון האם יאיר לפיד יכול להמשיך לשמש כמגיש "אולפן שישי", אולם גורמים רגולטורים אומרים כי בשלב זה בכלל לא ברור אם בסמכותה של הרשות השניה להורות לחדשות 2 להעביר את לפיד מתפקידו ונראה כי הסמכות לנושא נמצאת בידיו של דירקטוריון חדשות 2 .

ח"כ שאמה מסר:" יש להחיל תקופת צינון על העוסקים בתחום כפי שקיים לגבי אנשי צה"ל. לא יתכן שאיש תקשורת ינצל את תפקידו על מנת לבנות לו אהדה ורייטינג או לתמוך בסדר יום מסוים, וברגע האחרון יקפוץ לזירה הפוליטית, בדומה בכללים למניעת ניגוד עניינים אין המטרה למנוע ניגוד עניינים בפועל אלא את החשש לניגוד עניינים. אין ספק שאיש תקשורת המכלכל את צעדיו בדבר התמודדות לכנסת, קל וחומר מי שגמלה בליבו ההחלטה, אינו יכול לנתק בין עובדה זו לבין עבודתו. פרק זמן של שנה הינו פרק זמן מינימאלי של תקופת צינון בטרם יוכל איש התקשורת לחצות את הקווים לתוך הזירה הפוליטית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully