וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ניר: ערוץ 10 רגיל לחקיקה על פי הזמנה

אמילי גרינצווייג

16.11.2010 / 20:07

עונת מעבר המכתבים: מנכ"ל קשת הוציא מכתב למנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, בו הוא מחזק את ידיו, תוך כדי פיזור הערות ציניות על דרישות ערוץ 10 ל"פירוק חברת החדשות". ערוץ 10: "ספינים והשמצות"

גזרת החדשות ממשיכה לתסוס לקראת הכרעה בנושא עתיד חברת החדשות במסגרת הדיונים בהצעת חוק המעבר מזיכיונות לרישיונות. אחרי מכתבו של יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, מכתב התגובה של אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2, זה של אבי צבי, מנכ"ל רשת ואינסוף תגובות נגדיות של מחלקות הדוברות.

היום (שלישי) הגיע תורו של אבי ניר, מנכ"ל קשת, ששלח מכתב לאבי וייס, בו הוא מחזק את ידיו ומביע את תמיכתו בחברה. שלא כמו קודמיו, הפעם לא מדובר במכתב עתיר טענות וניגוח, למרות שגם דרכו העקיצות למכתבו הראשון של ורשבסקי בולטות במיוחד. "אל תלינו על ערוץ 10 שביקש את פירוק החברה", כותב ניר לוייס, "הם רגילים לחקיקה על פי הזמנה. הם (ערוץ 10 - א.ג) כבר קיבלו חקיקה כבקשתך להארכת הזיכיון. ועכשיו הם מצרפים לבקשות לחקיקה הבאה גם את פירוק מתחריהם – התפתחות הגיונית ומתבקשת".

עוד כותב ניר: "אל תדאגו, ערוץ 10 לא לבד. איתו בתוך הבקשות לריסוק חברת החדשות וערוץ 2 עומדים אחרים וטובים, שלא רואים בעין יפה חברת חדשות עצמאית, דינמית ומצליחה. ויש גם מי שחושב שהדרך לעודד תחרות איננה לאפשר כניסת מתחרים חדשים. לא. יש קיצור דרך – לרסק את המתחרה המוביל. איך לא חשבו על זה קודם? איך לא שברו את זה קודם? זה באמת לא תחרותי שגורם חדשותי אחד מנצח במשך כמעט שני עשורים. כן. לשבור.

בבוקר ערפילי זה, בו הראות נמוכה, תפקידנו להגיד לכם – אל תירתעו, המשיכו לחדש ולהוביל. המשיכו לספק לציבור את החדשות העצמאיות והמרכזיות של ישראל. אנחנו, עוד כאן. וגם הציבור שבחור בכם ערב ערב ויודע היטב, מדוע הוא בוחר כך".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "צר לנו שהדיון החשוב והמהותי עובר לפסים אישיים ולא מנוהל באופן ענייני. במקום לקבל התייחסות עניינית לחשש האמיתי מפני שידור מהדורת חדשות אחת בשני ערוצים שאמורים להתחרות ביניהם, כל שקיבלנו היו ספינים והשמצות שלא ניגרר אליהם.

אנו מפנים את כולם לפנייתו של מנכ"ל הערוץ לשר התקשורת. ערוץ 10 תומך בקיומה של חברת החדשות של ערוץ 2 כפי שהיא משדרת היום וחושב שהיא חיונית לדמוקרטיה הישראלית. אלא שעם המעבר לרישיונות ובמידה וכל אחת מהזכייניות תעבור לשדר בערוץ נפרד, מבקשת חברת החדשות של ערוץ 2 לשדר בשני ערוצי טלוויזיה בו זמנית, בקשה שתפגע בתחרות ולא תשרת את הדמוקרטיה.

ערוץ 10 מאמין אידיאולוגית בתחרות בכל תחום וגם בתחום הטלוויזיה שבו הוא פועל. חשיבות התחרות גדולה פי כמה כשמדובר ביכולת השפעה על דעת הקהל והפוליטיקה בישראל. אנחנו תומכים בעיתונאי, עורכי ועובדי חדשות 2. המשך שידור המהדורה של חדשות 2 במסגרת בעל רשיון אחד לא יפגע באף אחד מהם.

אנו מאמינים ומצפים שמקבלי ההחלטות ובראשם שר התקשורת, משה כחלון, לא יגררו לספינים ולהשמצות ויבחנו את הסוגיה בכובד ראש ובאופן ענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully