וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת יתמודדו על חברת החדשות

אמילי גרינצווייג

17.11.2010 / 16:41

על פי נוסח הצעת החוק, שתידון מחר (חמישי) בועדת הכלכלה, קשת ורשת לא יוכלו להמשיך ולהחזיק יחדיו בחברת החדשות וייאלצו להתמודד על הבעלות בה באמצעות מכרז. הזכייניות זועמות

לפי הנוסח המתוקן של הצעת חוק המעבר משידור בזיכיונות לשידור ברישיונות, אשר ידון בוועדת הכלכלה שתתכנס מחר (חמישי), יוכלו זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, להתמודד במכרז על חברת החדשות. ההצעה המינימלית שניתן יהיה להציע תהיה הערכת שווי של חברת החדשות, שתבוצע על ידי הרשות השנייה. התשלום עבור הרכישה יועבר בחלקו לזכיינית השנייה, עבור נכסיה בחברת החדשות כאשר הסכום הנוסף יועבר לרשות השנייה, אך טרם נקבע לאיזו מטרה ייועד.

הקבוצה שתזכה בחברת החדשות לא תוכל להשתמש במותגי חברת חדשות 2.. במקרה ואף אחת מהזכייניות לא תיגש למכרז, יוכל כל בעל כשירות לקבלת רישיון, כלומר כל מי שאושר ועומד בכל התנאים המפורטים בהצעת החוק, להתמודד על רכישת חברת החדשות.

הליך דומה יתקיים לגבי חדשות 10, אותה יוכל לרכוש ראשון ערוץ 10, אך בניגוד למקרה ערוץ 2 לא יתקיים מכרז כי במקרה זה לא מדובר בקרב אופציונלי בין שתי זכייניות.

מרשת נמסר בתגובה: "כל פגיעה בבעלות המשותפת על חברת החדשות של ערוץ 2, משמעותה פגיעה בחברת החדשות ובעצמאותה".

מקשת נמסר: "בניגוד להצהרות הקודמות, הצעת החוק של משרד התקשורת מביאה לחיסולה של חברת החדשות המצליחה והמובילה של ישראל".

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס אמר בתגובה: "משמעותה החד משמעית והמיידית של החקיקה היא סגירת חברת החדשות של ערוץ 2. האם לכך התכוון השר כחלון בבואו לעשות רפורמה בשוק הטלוויזיה? הדמוקרטיה וחופש הביטוי יפגעו אנושות כתוצאה מסגירת גוף התקשורת האמין, המקצועי, האובייקטיבי והבלתי תלוי במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully