וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניהו הגיש תביעת דיבה נגד הארץ, ידיעות ומקאן אריקסון

גלעד גרוסמן

27.2.2011 / 11:14

דובר צה"ל תובע את שלושת הגופים על כ-2.5 מיליון שקלים, זאת בעקבות פרסום המודעה "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)", על ידי משרד הפרסום בשני העיתונים

דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, הגיש הבוקר (ראשון) תביעת דיבה על סך 2.5 מיליון שקל נגד העיתונים הארץ וידיעות אחרונות, ונגד חברת הפרסום מקאן-אריקסון, בעקבות פרסום מודעה בשני העיתונים, באמצעות חסרת הפרסום, בעקבות אי מינוי של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל, תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)".

במודעה שפורסמה לפני כחודש, עליה חתומים "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגיש מ'הפוטש' בקריה, נכתב בין השאר כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל". עוד נכתב, כי נוהל ציד מכשפות תקשורתי במטרה "לחסל" את גלנט. המודעות זכו להבלטה בעיתונים וכן לסיקור בכלי תקשורת נוספים.

בתביעה, שהוגשה באמצעות ערכי הדין איל רוזובסקי, ערן שמעוני ומור פינגרר, נטען כי מדובר ב"מודעות מרושעות וזדוניות", שפורסמו מתוך ידיעה שמדובר בהוצאת לשון הרע ומתוך מטרה לפגוע בבניהו. על פי התביעה, בניהו מואשם במודעות ב"האשמה החמורה ביותר שניתן לפרסם אודות קצין בכיר בצבא", וכי למעשה מאשימים אותו בבגידה.

בניהו זועם בתביעה על כך שאפשרו למי שעומדים מאחורי המודעות להישאר אנונימיים, כאשר הם גורמים לו נזק והוא אינו יכול לנהל נגד היוזם או היוזמים הליכים משפטיים. לכן, הוא דורש גם מבית המשפט לחייב לחשוף מי עומד מאחורי הפרסום.
בתביעה נטען כי הנזק שנגרם לבניהו מוערך בארבעה מיליון שקל, כאשר סכום זה כולל פיצוי עונשי על כך שהעיתונים בחרו לפרסם את המודעה מתוך כוונה לפגוע בבניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully