וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: "הצעת חוק ישראל היום תפגע בציבור ותייקר מוצרים"

אמילי גרינצווייג

3.3.2011 / 15:16

בחוות דעת שהוזמנה על ידי העיתון, כותב הממונה לשעבר על ההגבלים העיסקיים כי הבקשה לחייב את ישראל היום לגבות תשלום הינה שגויה ובלתי ראויה

חוות דעת שפירסם דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, יוצאת כנגד הצעת החוק של ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) המבקשת לחייב עיתון בעל תפוצה של למעלה מ-40% בקביעת מחיר מזערי. חוות הדעת הוזמנה על ידי העיתון ישראל היום.

"מדובר בהצעה שגויה באופן בסיסי ובלתי ראויה באופן קיצוני" כותב שטרום בחוות דעתו שתועבר לשרים ולחברי הכנסת. לדבריו, מדובר בהצעת חוק אנטי תחרותית, שתפגע בציבור ותייקר מוצרים, המיועדת לשחקן אחד בשוק התקשורת, ישראל היום: "הצעת החוק יוצרת דין שונה למתחרה ספציפי (ישראל היום)" כותב שטרום, "ככזו יש בה מאפיים מדאיג של 'רדיפה' אחר מתחרה מסוים במקום קביעת נורמות כלליות החלות על כולם באופן שוויוני".

כן, לטענתו, הצעת החוק שוללת משחקנים חדשים את כלי הוזלת המחירים שהוא כלי עיקרי בתחרות מול מונופול, עוד כותב שטרום: "ההיגיון של הצעת החוק 'סוגר' תעשיות שלמות הבנויות על 'מחיר אפס' לצרכן ומימון מדמי פרסום'" כגון הטלוויזיה המסחרית ואתרי האינטרנט. שטרום כותב כי הדבר מנוגד למתרחש בעולם בו תופעת העיתונים המופצים בחינם מתרחבת בעשורים האחרונים.

"שוק העיתונות כיום, לאחר כניסתו של 'ישראל היום' הוא חופשי ותחרותי בהרבה, לאין שיעור, ממצב השוק ערב כניסת ישראל היום, כשהשוק היה נתון תחת מונופול אמתי וקשה של ידיעות אחרונות. נתון זה אומר הכל : הצעת החוק מזיקה לתחרות ופוגעת בצרכנים. אין כל יסוד והצדקה להתערב במצב החוקי הקיים" מסכם שטרום ומוסיף "מדובר בהצעת חוק שפסולתה מוכחת מכל כיוון : במהות, בעקרונות, בזרותה לחוק הקיים ובעיקר : בתוצאתה המדכאת התחרות והמחזירה שוק שיצא ממצב של מונופולין – למצב של מונופולין אמתי שנזקיו הוכחו כבר בבית המשפט. יש לדחות את הצעת החוק ולא לחוקקה".

הצעת החוק צפויה לעלות לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully