וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פטיש בראש כל שבוע, יאבד את האפקטיביות שלו"

אמילי גרינצווייג

8.3.2011 / 1:08

כך אמר עורך התכנית "ארץ נהדרת" מולי שגב בדיון בנושא בנושא "הסאטירה כשומרת המסך הדמוקרטי", שהתקיים במכללה למנהל

"הכיף שלנו הוא לבוא ולהצחיק אבל כשפותחים עיתון ורואים משהו שמרתיח את הדם לכל אדם שפוי, אנחנו מנצלים את הבמה כדי להגיד משהו חשוב". כך אמר מולי שגב עורך התכנית "ארץ נהדרת" בדיון שהתקיים במכללה למנהל, בנושא הסאטירה כשומרת המסך הדמוקרטי. "זה שחלק מהצופים אולי לא מצטמררים מהמערכונים על ליברמן זאת בעיה. אנחנו יכולים רק לעודד ולעורר את הצד השפוי במדינה הזאת, שלא יוותר על המדינה הזו כל כך בקלות. אבל אין לנו יומרה או יכולת לעשות משהו מעבר לזה".

עורך אתר העין השביעית עוזי בנזימן טען בדיון כי תכניות הסאטירה הקיימות, ביניהן "ארץ נהדרת" ואתר לאטמה, פונות לקהל שבוי. בנזימן הוסיף וטען כי העיתונות אינה עוסקת בשאלת האיום על הדמוקרטיה" יש איזו תופעה של תיוג גורף וסטריאוטיפי המכוון בעיקר נגד הציבורי הערבי וארגוני שמאל וזכויות אדם ,והתקשורת קונה את זה כפי שזה ולא מתקוממת נגד זה".

מנחה הדיון, עמנואל רוזן המגיש תכניות בקשת, התנגד לדבריו של בנזימן. ואמר כי כיום הסאטירה היא המקום בו נשמעת ביקורת אמיתי ונוקבת: "אפשר ללמוד מ'ארץ נהדרת' יותר על מה שקורה מאשר ממהדורות החדשות".

שגב התייחס ליכולת ההשפעה של התקשורת ואמר:" אין לי אשליות לגבי הכוח של סאטירה לשנות דברים. המקרה של וועדות החקירה הוא שונה, כי קם קול זעקה של כל התקשורת – וזה נבלם, לא נעלם. יכול להיות שכשכל התקשורת נעמדת בחזית אחת יש לזה משמעות, וגם לנו יש חלק בזה. בסופו של דבר אנחנו משתמשים בצורה מאוד ממוקדת בכלי הזה, אם ניתן פטיש בראש כל שבוע הוא יאבד את האפקטיביות שלו. יש אנשים שמצפים מאיתנו לזה, אבל זה דבר לא נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully