וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משא ומתן בין מעריב לישראל היום על מכירת בית הדפוס

אמילי גרינצוויג

13.3.2011 / 17:11

קבוצת מעריב דיווחה לבורסה על המשא ומתן. אפשרות לפיה ישראל היום לא יודפס יותר בבית הדפוס של עיתון הארץ עלול להנחית מכה קשה על העיתון, כך מעריכים בכירים בתקשורת

מעריב נמצא במשא ומתן למכירת בית הדפוס של העיתון לישראל היום, כך הודיעה החברה לבורסה. עד עתה מודפס ומופץ ישראל היום על ידי מערך הדפוס וההפצה של עיתון הארץ. בכירים בעולם התקשורת מגדירים את הפסקת הדפסת ישראל היום בבית הדפוס של הארץ כמכה קשה לעיתון: "אם המהלך יכלול גם את העברת ההפצה של העיתון מידי הארץ, מדובר במכה אנושה ממש" אמר אחד מהם.

דירקטוריון החברה הסמיך היום את יו"ר מעריב החזקות בע"מ לנהל משא ומתן עם צד ג' למכירת פעילות בית הדפוס של קבוצת מעריב, כולל מקרקעין וציוד. עוד נכתב בהודעה כי יו"ר הדירקטוריון ינהל משא ומתן עםהבנקים המממנים של הקבוצה לגבי ייעוד התמורה ממכירת בית הדפוס, אשר משועבד לטובת הבנקים המממנים של מעריב.

רק בשבוע שעבר הודיעה הקבוצה על גל קיצוצי שכר בחברה בעקבות "הרעה מהותית" בתזרים המזומנים ובתוצאות החברה ברבעון הרביעי של 2010, הן ביחס לרבעון המקביל אשתקד והן ביחס לרבעון השלישי של 2010. זאת בעקבות דרישת בנק הפועלים, הבנק המממן העיקרי של מעריב, להחזיר הלוואה בסך כ-106.4 מיליון שקל תוך שבוע ימים. בבנק טוענים כי מעריב אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפיו ולא פרעה את ההלוואה במועד שנקבע ל-26 בינואר האחרון.

כן הודיעו במעריב כי אין מקורות מיידיים לביצוע החזר של מלוא סכום החוב אותו דורש בנק הפועלים. ההערכות הן כי לצד קיצוצי השכר צפוי העיתון מעריב לבטל חלק ממוספיו דבר שבהכרח יביא גם לפיטורים הן במחלקה מסחרית והן של עיתונאים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה בשבועות האחרונים קוצצה דרמטית אספקת עיתוני מעריב לנקודות המכירה.

ממעריב סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully