וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וזהו סוף החדשות

אמילי גרינצווייג

31.3.2011 / 11:21

הטלוויזיה החינוכית החליטה לא לשדר מבזקי חדשות בשל העלות הגבוהה הכרוכה בהפקתם. במקביל פנו הזכייניות לחינוכית בדרישה לבטל את המכרז

הטלוויזיה החינוכית לא תשדר מבזקי חדשות. בטלוויזיה הוחלט לבטל את המכרז לשידור המבזקים בשל העלות הגבוהה הנדרשת להפקתם. לפני כחודש הפיצה החינוכית קול קורא בו נתבקשו חברות הפקה ותוכן להגיש הצעות להפקת מבזקי חדשות בשידור חי. אשר ישודרו בכל שעה עגולה מהשעה 17:00 ועד חצות.

אולפני הרצליה, קבוצה משותפת של חדשות 10 עם קודה תקשורת וחברת החדשות 2 הגישו את מועמדותם למכרז. עם זאת, כמה שעות לפני ביטול המרכז, חברת חדשות 2 משכה את הצעתה זאת מכיוון שלטענתה לחינוכית אין היתר לשידור חדשות בערוץ.

בנוסף לביטול השתתפותה של חדשות 2 במכרז, פנו אל החינוכית גם זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת בדרישה לבטל את הקול הקורא. גם הזכייניות, המחזיקות בבעלות משותפת בחדשות 2, טענו כי לחינוכית אין היתר לשדר מבזקי חדשות.

בתגובה לדברים כתב עו"ד אביגדור דנן, היועץ המשפטי של החינוכית: "ההתאגדות המשותפת של קשת ורשת על מנת לנסות ולפגוע בטלוויזיה החינוכית מעלה חשש כבד להסדר כובל בניגוד להוראות הדין". דנן כותב עוד כי גם העובדה שהזכייניות הינן בעלות מניות בחדשות 2 וגרמו לטענתו לחברה לבטל את השתתפותה במכרז, גם היא מנוגדת לחוק. החינוכית אף מאיימת בפניה לרשויות שיבדקו את הנושא.

בכוונת החינוכית לשדר תכניות אקטואליה לילדים, במסגרת זו פורסם קול קורא להפקת תכניות שכאלה.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר :"בגלל העלויות הגבוהות החלטנו לא להכנס לנושא מבזקי החדשות למבוגרים. במסגרת לוח השידורים החדש שיעלה לקראת החופש הגדול יש בכוונתו להפיק לוח שידורים מלא לילדים הכולל תוכניות חדשות ואקטואליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully