וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ, שוב על המיקוד

אמילי גרינצווייג

1.5.2011 / 19:56

רשת וקשת מבקשות להחיל את כללי מיקוד הרגולציה שהרשות פועלת עלפיהם מתחילת 2009, גם על שנת 2008. היוצרים מבקשים להחילם בכלל מספטמבר 2009. בג"צ ידרש מחר לסוגיה

בג"צ ידון מחר בעתירתן של זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, המבקשות להחיל את כללי מיקוד הרגולציה שקבעה מועצת הרשות השנייה רטרואקטיבית מינואר 2008.

כללי מיקוד הרגולציה נקבעו לראשונה במרץ 2008, אך אושרו סופית בספטמבר 2009. הזכייניות, אשר הגישו את עתירתן המשותפת בנובמבר 2009, דורשת כי הכללים יוחלו באופן רטרואקטיבי, זאת כפי שהתחייבה הרשות בפניהן. דרישת הזכייניות מתבססת על המלצת מנכ"ל הרשות מנשה סמירה שתמך בהחלת הכללים משנת 2008 אולם חוות דעת של היועץ המשפטי לרשות דאז, עו"ד דורון אבני, קבעה כי המועצה אינה מוסמכת להחיל ב-2009 תוקף רטרואקטיבי על הכללים לשנת 2008. כאשר בפועל הוחלו הכללים מינואר 2009.

הכללים הקלו על הזכייניות בחלוקה הפנימית של ההשקעה בתכניות הסוגה העלית ואפשרו, בין היתר, לנייד סכומים בין תעודה, דרמה ותכניות מיוחדות. הדרג המקצועי ברשות המליץ כי ביצועי הזכייניות בשנת 2008 ייבדקו לפי הכללים החדשים ויאפשרו גמישות בתמהיל ההשקעה בסוגה עילית, על בסיס התחייבות הרשות לעשות זאת. כמו כן בחוות הדעת המקצועית הרשות הודתה כי הכללים הישנים הגבילו את היוצרים והזכייניות והיה מקום לקבוע במקומם כללים אחרים.

בעתירה נטען שחוות הדעת המשפטית של אבני בנושא זה, הייתה שגויה לחלוטין. השאלה האמיתית, לטענת הזכייניות, אינה- האם מותרת חקיקה רטרואקטיבית, אלא האם מוצדק והגיוני לבחון את ביצועי הזכייניות בשנת 2008 על בסיס כללים שהרשות מכירה בכך שהיו שגויים ולא מעודכנים מבחינה מקצועית.

לעתירה ביקשו להצטרף איגודי היוצרים אשר טוענים כי החלת הכללים החדשים בינואר 2009 הנה חריגה מסמכות. לאחר פניית האיגוד, אשר טוען כי יש להחיל את הכללים רק ממועד אישורם הסופי בספטמבר 2009, הורה בית המשפט על צירופם לעתירה כמשיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully