וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן אריקסון: "קציני צבא חתרו תחת הדרג המדיני"

אמילי גרינצווייג

11.5.2011 / 13:30

בכתב ההגנה לתביעת הדיבה שהגיש אבי בניהו נגד החברה ונגד ידיעות אחרונות והארץ נכתב: "בניהו הילך אימים על עיתונאים בניסיון למנוע פרסום ידיעות שאינן מחמיאות לרמטכ"ל"

חברת מקאן אריקסון הגישה היום לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתב הגנה בעקבות תביעת הדיבה על סך 2.5 מיליון שקל, שהגיש דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו נגדה ונגד העיתונים ידיעות אחרונות והארץ בגין מודעה שפירסמה בעיתונים בה נטען, כי בניהו וקבוצה נוספת של קצינים בכירים פעלו שלא כדין לסיכול מינויו של אלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. בתביעתו של בניהו נטען כי המודעה, אשר חותמיה כינו עצמם: "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מהפוטש בקריה", נועדה להשפיל את בניהו , לפגוע בו ולגרום לו נזק.

בכתב ההגנה שהוגש באמצעות עורכי הדין רון ברקמן ודוד זילברבוים ובאמצעות עו"ד דן להט, נטען : "מקאן איננה צד בפרשה והיא נגררה בעל כורחה לדיון זה על-ידי בניהו רק בשל התביעה שהגיש נגדה. על-פי חוק, על מנת להגן על עצמה, מחוייבת מקאן לטעון אמת בפרסום והגנה על חופש הביטוי".

במסגרת טענתה, כי פעלה על-פי עיקרון של אמת בפרסום נכצב בכתב ההגנה: "בסופו של יום, יתברר ואף יוכח, במשפט זה, שקבוצת קציני צבא בכירים ביותר, בשירות קבע ומילואים, ואשר עליהם נמנע גם התובע, לקחה חלק פעיל ופסול בפעולות שנועדו לשיבוש הליכים משפטיים ודמוקרטיים אותה הניעה הממשלה. יתברר שקציני צבא חתרו תחת הדרג המדיני, במערכה רחבת היקף, תוך שהם חוצים את הקווים האדומים ומנסים להשפיע, בדרך לא דרך, על הליך מינוי של רמטכ"ל בישראל". עוד נכתב כי בניהו ניהל "מערך הסתה רחב היקף כנגד שר הביטחון ונגד האלוף גלנט" וכי "הילך אימים על עיתונאים בניסיון למנוע פרסום ידיעות שאינן מחמיאות לרמטכ"ל היוצא".

עוד טוענת מקאן, כי הסיבה האמיתית להגשת התביעה על-ידי בניהו היא רצונו לחשוף את זהות מזמין המודעה, וכי היא מחוייבת להגן על זכותו של לקוח לאנונימיות, כפי שנוהגת עם כל לקוחותיה. על-פי כתב ההגנה, בית המשפט העליון כבר קבע כי על-פי חוק אין לחשוף את זהותו של אדם אחר, אפילו בנסיבות בהן נדרשת החשיפה נוכח פרסום שיש בו משום לשון הרע. עוד נטען, כי סקרנותו של בניהו כשלעצמה בהחלט אינה ערך מוגן בשיטת המשפט בישראל ואיננה גוברת על ערך חופש הביטוי והזכות לאנונימיות שהוכרו כזכויות יסוד.

כתב ההגנה מטעם ידיעות אחרונות והארץ יוגש ככל הנראה בהמשך השבוע.

פרקליטו של בניהו :"הוא נוקה מכל אחריות"

עו"ד איל רוזובסקי, בא כוחו של תא"ל אבי בניהו מסר בתגובה: "בכתב ההגנה מטעמו ממשיך משרד הפרסום מקאן אריקסון בהכפשות חמורות של תא"ל בניהו ובניסיונות בוטים לפגוע בו. בנוסף, ממשיך מקאן אריקסון להסתיר את זהותו של בעל ההון אשר הזמין ומימן את פרסום המודעות המכפישות.

"תא"ל בניהו לא היה מעורב באופן כלשהו בהחלטה של שר הבטחון והממשלה למנות את האלוף גלנט לרמטכ"ל או לבטל את מינויו זה. תא"ל בניהו אף לא היה מעורב בפרשה הידועה כ"פרשת הרפז" או כ"פרשת מסמך גלנט". הגורמים שבדקו את הפרשה ובהם משטרת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה והפצ"ר ניקו אותו מכל אחריות.

"חופש הביטוי הוא ערך עליון בכל חברה דמוקרטית. אולם גם חופש הביטוי אינו בלתי מוגבל ואין הוא מהווה 'כפתור' ש'לחיצה' עליו מאפשרת הכפשת שמו של אדם באופן חמור ביותר במודעות ענק בעיתונים יומיים. במיוחד כך כשהמכפיש שמשלם הון עבור המודעות אינו מזדהה ואינו מוכן להיחשף ולתת דין על מעשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully