וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות ביפו

אמילי גרינצווייג

20.5.2011 / 14:01

בגלי צה"ל מורידים את הכפפות נוכח החלטת שר הבטחון ברק להדיח את מפקד התחנה יצחק טוניק. בכיר בגל"צ: "לא מאפשרים ללשכת ברק מעורבות בשידורים, אז הם מנסים להפחיד אותנו"

הודעת שר הביטחון על הקמת ועדת איתור לתפקיד מפקד גלי צה"ל, במקומו של המפקד הנוכחי יצחק טוניק, נפלה על בכירי התחנה הצבאית ביפו כרעם ביום בהיר. טוניק עצמו קיבל את ההודעה, יחד עם הכתבים הצבאיים וכתבי התקשורת, כשהיה בארוע פרידה מדובר צה"ל אבי בניהו ועיתונאי התחנה הבכירים שמעו על כך מהעיתונאים המסקרים את התחום. יחד עם זאת גורמים בתחנה ובצה"ל לא מתכוונים להשלים כל כך מהר עם החלטת השר ברק להעביר את טוניק מתפקידו.

"ישנה חוות דעת משפטית לפיה הדבר כלל אינו בסמכותו של ברק", אומר גורם במערכת הצבאית: "לשר הביטחון אין סמכות לפטר או להחליף את מפקד התחנה. על פי הנוהג השר ממנה את מפקד התחנה, אחרי מינוי ועדת איתור שתמליץ על המועמד, זאת על מנת שלא תהיה זיקה פוליטית ישירה בין השניים". עוד ציין אותו גורם כי סיום התפקיד, יכול להתקיים בהסכמה בלבד, זאת למעט מקרים חריגים ביותר, של חוסר שביעות קיצונית ממילוי תפקידו.

גורמים בתחנה סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי מזה זמן רב מרגישים בתחנה כי גורמים בלשכת שר הביטחון מנסים להניח רגל כבדה "ולהתערב בנעשה בה. זאת מכיוון שלא מאפשרים את התערבותם הגסה בשידורים, אז אנשי משרדו של ברק מנסים לאיים ולהפחיד אותנו באמצעים אחרים", אמר בכיר בתחנה והוסיף: "דוגמא לכך היא התנהלותו בנוגע לשידור החסויות, הוא אפילו לא ביקש מחברי סיעתו להצביע בעד הצעת החוק. העניין עדיין לא נגמר. לא מדובר בסוף פסוק ויתכן כי אף ינקטו בצעדים משפטיים".

אברי גלעד: "מגיע לו יחס שונה מזה שקיבל"

טלי ליפקין שחק סיפרה בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "הופתעתי. נודע לי על הדבר מקריאה בוואלה! בחמישי בערב וכמו אנשים אחרים, אני מנסה להבין מאיפה זה בא, לאן זה הולך ומה הרקע לזה". עוד אמרה ליפקין שחק: "סברתי שהתחנה מתנהלת היטב, מבחינת התוכן כמו גם יחסי האנוש. לא ידעתי שיש סיטואציה משברית, לא ידעתי שטוניק מסיים קדנציה". לגבי העתיד אמרה "נחכה לראות מה זה אומר ומה המשמעויות של זה".

גורם במערכת הפוליטית אמר היום: "אנשים מסתובבים וצובטים את עצמם, אף אחד לא מבין". אותו מגיש גם ביקר את התזמון של ההודעה, שנשלחה על ידי משרד הביטחון בעת קיום אירוע הפרידה מבניהו, בו נכחו בין היתר בכירי הצבא והתקשורת וכינה אותה "פיגוע באמצע האירוע". עוד אמר הגורם: "זה ממש להשתין לאדם לפה מתוך המקפצה. זאת עריפת ראשים ממש. וזה דבר שלא עושים. יש דברים שאפשר להגיד על טוניק, אבל הוא איש עם ניסיון וטעם טוב, והתחנה במצב מצויין, אנו עושים לאין ערוך יותר בשלוש השנים האחרונות משנעשה בעבר".העיתונאי תהה מדוע בחר ברק להודיע את הדברים דווקא כשראש הממשלה בנימין נתניהו לא נמצא בישראל: "ראש הממשלה דווקא עזר לתחנה בעניין החסויות. יש לנו תחושה של בוקר חדש, שאנחנו לא יודעים איך לאכול אותו".

מגיש "המילה האחרונה" אברי גלעד, מוותיקי השדרנים בתחנה, אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה "ליצחק טוניק, מפקד נהדר ואיש נחמד באופן חריג בתעשיית התקשורת, מגיע יחס שונה בתכלית ממה שקיבל. פיטורים באופן כזה מעידים על המפטר יותר מעל המפוטר".

גורמים במשרד הבטחון התייחסו לטענות העולות מן הכתבה ואמרו: "אין שום מתיחות. שר הבטחון הוא שמינה את יצחק טוניק, אשר מסיים את תפקידו בתום קדנציה של שלוש שנים. מעבר לזה הכל רכילות ודברים בטלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully