וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש לע"מ מאיים בסנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט לעזה

אמילי גרינצווייג

26.6.2011 / 14:20

אורן הלמן הודיע לכתבים הזרים כי השתתפות במשט עלולה להביא למניעת כניסתם של הכתבים לישראל לתקופה של עשר שנים. תא הכתבים הזרים קורא לממשלה לבטל את ההחלטה: "זהו מסר מצמרר"

ראש לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן מאיים בהטלת סנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט לרצועת עזה. המשט צפוי להגיע לאיזור המזרח התיכון בימים הקרובים, בדרכו לרצועה.

"משט זה הינו פרובוקציה מסוכנת, שמאורגנת על ידי גורמים קיצוניים מערביים ואיסלמיסטיים. המשט רק יסייע לחמאס, המוגדר בעולם כארגון טרור איסלאמי קיצוני" כותב הלמן במכתב שהעביר היום לעיתונאים הזרים ומוסיף: "המשט מתכוון להפר ביודעין את הסגר שהוכרז כדין ועל פי כל האמנות והמשפט הבינלאומי. ממשלת ישראל הנחתה את צבא ההגנה לישראל לא לאפשר למשט להגיע ליעדו".

הלמן כותב כי השתתפות במשט משמעותה הפרה מכוונת של החוק הישראלי ועלולה להוביל למניעת כניסה במשך עשר שנים למדינת ישראל, החרמת ציוד וסנקציות נוספות. בסיום דבריו כותב ראש לע"מ: "אני מפציר בכם להימנע מלקחת חלק באירוע פרובוקציה מסוכנת זו, שכל תכליתה לערער על זכות ההגנה העצמית של ישראל, ולהפר ביודעין את החוק הישראלי. אל תתנו במה לקיצוניים אלה, ואל תגרמו לעצמכם נזק מקצועי כתוצאה מהרחקה ממדינתנו. אנא העבירו תוכן מכתב זה גם למערכותיכם ברחבי העולם"

מתא הכתבים הזרים נמסר: "איומי הממשלה להעניש עיתונאים המסקרים את המשט לעזה שולחים מסר מצמרר לתקשורת הבינלאומית ומעלה שאלות רציניות בדבר מחויבותה של ישראל לחופש העיתונות. לעיתונאים המסקרים אירועי חדשות לגיטימיים צריך להתאפשר לעשות את עבודתם ללא איומים והפחדות. אנו קוראים לממשלה לבטל את החלטתה באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully