וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד מרגלית צנעני: "עירבה עבריינים בכוכב נולד"

גלעד גרוסמן

29.8.2011 / 9:07

שבועיים לאחר התפוצצות "פרשת מרגול" הוגש כתב אישום נגד מרגלית צנעני לבית המשפט המחוזי בתל אביב. "ניצלה את קשריה ומקום עבודתה כדי לאפשר לעבריינים דריסת רגל בתעשיית הבידור"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, נועם אשל. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה באיומים הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הזמרת מרגלית צנעני ואיש העולם התחתון מיכאל חזן. מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד גיא גורן מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי צנעני סחטה את אמרגנה אסף אטדגי בעקבות סכסוך ביניהם וכל זאת בסיוע של גורמים עברייניים.

פרשת מרגול - עדכונים אחרונים:

פרשת מרגול - כתב האישום המלא
העבריין שלום דומרני שוחרר ממעצר
מרגלית צנעני תישאר במעצר, המשטרה: "סחטה לאורך זמן"
המפכ"ל: "צנעני נעצרה משיקולים מקצועיים נטו"

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה עד תום ההליכים אולם בית המשפט האריך את מעצרה של צנעני עד יום חמישי ואילו מעצרו של חזן הוארך בחודש. בבקשת המעצר נכתב כי צנעני "הסתייעה בגורמים פליליים מהעולם התחתון, התנהלה כאחרונת העבריינים והוגדרה על ידם כראש ארגון פשיעה וכ'אחת משלהם'". עוד נכתב כי צנעני ניצלה את קשריה ומקום עבודתה בערוץ 2 כדי לאפשר לעבריינים "דריסת רגל בתעשיית הבידור".

הגשת כתב אישום נגד מרגלית צנעני בבית משפט מחוזי בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
מעצרה הוארך עד יום חמישי. צנעני בבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

התובעים בתיק, עורכי הדין גיא גורן ועוז קליין מפרקליטות מחוז מרכז אמרו לאחר הדיון כי הנאשמים פעלו ביחד, סחטו ביחד, ובתמורה למעשה הסחיטה אפשרה צנעני למיכאל חזן ולעבריינים דריסת רגל בלב תעשיית הבידור הישראלית. המשטרה מנעה את זה אנו סבורים שהאווירה העבריינית שאפפה את שני הנאשמים מדגישה את המסוכנות שלהם".

עדי התביעה במשפט כוללים את בנה אסף, המפיק המוזיקלי יוסי בן דוד, עומר אדם, מפיקת "כוכב נולד" טמירה ירדני, המתמודד בתוכנית לירון רמתי, המגיש ירון אילן ושדרן הרדיו אליקו. הפרקליטות הודיעה שתסכים לשלוח את צנעני לתסקיר שירות מבחן, לאחריו ישקלו להסכים לשחרורה ממעצר. השופט צבי גורפינקל ביקש משירות המבחן לבצע במהרה את התסקיר "בשל מצבה הקשה" של צנעני. פרקליטה של צנעני, עורך הדין ששי גז אמר בדיון כי מצבה של צנעני "קטסטרופלי" והזכיר כי "היום זה בדיוק שנתיים להתאבדות של מישהו אחר (דודו טופז. ג"ג).

העבריים מיכאל חזן בהגשת כתב אישום נגד מרגלית נצעני, אוגוסט 2011. דרור עינב
צנעני הכירה אותו כאדם "המזרה אימה על סביבתו". מיכאל חזן בבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2009 הכירה צנעני את הזמר עומר אדם בעקבות עבודתה בתוכנית "כוכב נולד" ונוצר קשר בין אדם לאטדגי, שהפך לאמרגנו. בין אטדגי לאדם סוכם כי האמרגן יקבל 30% מהכנסותיו של אדם וזה יעביר אליה מחצית מהכנסות אלו (15% מכלל ההכנסות של אדם). בתחילת 2010 נתגלעה בין צנעני לאטדגי מחלוקת בנוגע לחלוקת ההכנסות ביניהם. כתוצאה מכך ביקש אטדגי להשתחרר מייצוגה של צנעני ולקנות את חלקה בהכנסותיו של עומר אדם.

על פי האישום, בחודש דצמבר האחרון פנו השניים לבורר שקבע כי ההסכם יישאר על כנו - אטדגי ימשיך לייצג את צנעני וימשיך להעביר אליה את חלקה מהכנסותיו של אדם. חרף הבוררות, סרב אטדגי לחתום על הסכם וכתוצאה מכך פנתה צנעני לאיש המוזיקה הים-תיכונית ירון אילן, וביקשה ממנו שיקשר בינה לבין העבריין שלום דומרני, חברו של אילן, במטרה שזה יפעל לפתרון הסכסוך.

לאחר מכן נפגשו דומרני, צנעני ואילן בביתו של דומרני ושוחחו על הסכסוך. עוד נטען באישום כי צנעני איבדה את אמונה באטדגי וסברה כי אינו מדווח לה על הכנסות האמתיות של אדם, לכן ביקשה שבנה אסף לביא-צנעני יעבוד בצמוד לאטדגי כדי שייפקח על עבודתו עם אדם. עוד סברה צנעני כי אטדגי איננו מתייחס בצורה ראויה לב?נה, אינו נותן לו ולמקורביה כרטיסים חינם להופעות ומעדיף לקדם את אדם על פניה. בעקבות זאת, נכתב באישום, החליטה צנעני לפנות למיכאל חזן אותו הכירה כאדם "המזרה אימה על כל סביבתו" ו"עוקר שיניים לפרנסתו", וזאת בכדי ש"ישמש לה גב" בסכסוך מול אטדגי.

"זה לא הפרסי מנתניה"

בפרקליטות טוענים כי השניים החליטו לסחוט את אטדגי ולהפחידו. צנעני, כך נטען, נהגה לומר שהיא מקורבת לחזן, וזאת כדי להפחיד את אמרגנה, היא גם נהגה להגיע למקום עבודתו של חזן ב"שוק השכונה" ברמת גן ולעדכנו בפרטי הסכסוך. עוד נטען כי במשך מספר חודשים איים חזן על אטדגי, דרש ממנו לארגן לב?נה של צנעני ולחבריו הופעות פרטיות של אדם וכן כרטיסים בחינם להופעותיו הפתוחות.

בכתב האישום מפורטים שורה של איומים שהשמיע לכאורה חזן בפני אטדגי וכן איומים של צנעני שעל פי כתב האישום התקשרה לאטדגי ואמרה לו "תיזהר בכבודו ולא יקרה שום דבר. עם מיכאל אתה צריך להיזהר, תשמע, זה לא הפרסי מנתניה". במקרה אחר הגיעה צנעני לביתו של חזן, התקשרה לאטדגי ואמרה לו "הוא רותח עלייך, הוא אומר שפגעת בכבוד שלו ועשית אותו קטן, אני מפחדת, הוא רותח ברמות מפחידות, אמא'לה". במקרה נוסף, התקשרה צנעני שוב לאטדגי ואמרה לו: "אל תעשה לי צרות עם מיכאל, מה אני צריכה שואת עולם בגללך. אתה עושה שגיאות חמורות ביותר. מי ש'מתחרווט' נופל בפח". עוד נטען כי העבירה מסרים מאיימים לאטדגי באמצעות האמרגן יוסי בן-דוד, חברם המשותף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם הקוד: "שגיב טיירי"

עוד נטען בכתב האישום, כי בעקבות האיומים אטדגי התחיל לנהל את ענייני עומר אדם על פי גחמותיה של צנעני. הוא מסר עשרות כרטיסים להופעות למיכאל חזן בשווי אלפי שקלים. עוד נטען כי בתמורה למעשי האיום נגד אטדגי, נעתרה צנעני לבקשות של חזן ובין השאר ניקדה את הציון שנתנה כשופטת למתמודדת אורטל אדרי בהתאם לדרישות של חזן, ציינה את שמו של האסיר שגיב טיירי בשידור חי בתום ביצוע שיר של המתמודד לירון רמתי ואמרה 'מה אתה חושב ששגיב טיירי היה אומר על זה?".

עוד נטען כי צנעני פעלה כדי לבסס את מעמדו של חזן כאמרגן של אמנים וששלום דומרני יעמוד מאחוריו באופן סמוי. צנעני אמורה היתה לגייס את מתמודדי כוכב נולד למשרד האמרגנות החדש של חזן. צנעני הבהירה כי מכיוון שמתמודדי הגמר חתומים כבר אצל הפקת התוכנית מבעוד מועד, היא איננה יכולה להחתימם בגלוי, אולם "תסייע מהצד למהלך זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully