וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות השיבה

אמילי גרינצווייג

14.10.2011 / 19:30

חברות החדשות בערוצים המסחריים, רשות השידור ולשכת העיתונות הממשלתית נערכות לסיקור שובו של גלעד שליט. הבשורה מרוממה: שובם של מבזקי הבוקר

ההיערכות לשידורים המיוחדים בערוצי הטלוויזיה השונים לקראת חזרתו של החייל החטוף, גלעד שליט, בעיצומן. ערוץ 1 שיחל כבר היום בשידור מהדורה נרחבת של "יומן" עם איילה חסון, ישדר במוצאי שבת מהדורות מורחבות של משדרי החדשות. גם שאר תכניות הערוץ ייוחדו לנושא שליט.

רשות השידור תחזיר לערוץ 1 את מהדורות הבוקר. כבר ביום ראשון ישודרו מהדורות מהשעות 6:30 ועד 9:00 ויתקיים אולפן פתוח כמו גם מהדורות מבזקים ושידורים מכלל המוקדים הרלוונטיים בהתאם להתפתחויות. משחק הכדורגל שיערך ביום א' בשעה 20:30 יועבר לשידור בערוץ 33. במקביל מקים הערוץ אולפן במצפה הילה ממנו ישודרו מהדורות "מבט", תוכניות אולפן שונות כמו גם תוכניות רשת ב' ביניהן הבוקר הזה והכל דיבורים.

חדשות 10 יסקרו את האירועים במשדרים חיים מכל המוקדים בהנחיית יעקב אילון, שהקדים את שובו מהחופשה ותמר איש שלום ובליווי פרשני וכתבי חדשות 10. את השידורים המרכזיים יערוך אפי טריגר. בחברה התחייבו לנהוג בזהירות ולא להציק לגלעד שליט לאחר שובו הביתה, וקראו ליתר כלי התקשורת לעשות כמותם. אורי רוזן, ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10: ?הצופים שלנו ירצו לראות את גלעד כמה שיותר, אבל אנחנו נצטרך לאזן בין הסקרנות הלגיטימית שלהם לבין הצורך שלו בפרטיות. זה לא הוגן שאחרי חמש שנים בשבי, גלעד יצטרך להסתגר עוד כמה חודשים בבית רק בגלל גדודי הצלמים?.

ניסיון לגבש כללים לסיקור

חברת החדשות של ערוץ 2 תנהל מבצע שידורים מיוחד ששיאו ביום שלישי. יום השידורים יהיה באחריות החברה, שם נערכים לשידור מעשרות נקודות, כולל הקמת אולפן מיוחד במצפה הילה. מעבר לעיתונאים של חדשות ערוץ 2 ילוו את המשדרים עשרות מרואיינים.

בימים האחרונים מנהלים בכירי החברה שיחות עם צה?ל, בני משפחת שליט ועם נציגים מכלי תקשורת אחרים בניסיון לגבש כללים מוסכמים לאופן סיקור חזרתו של גלעד הביתה למצפה הילה. מנכ"ל החברה אבי וייס אומר שלצד העניין הציבורי העצום צריך גם לזכור שהמשפחה תזדקק לפרטיות ולאפשרות להתכנס בתוך עצמה בימים שלאחר השחרור: "אין ספק שזה אירוע לאומי מהמדרגה הראשונה אך לפני הכל זהו אירוע של משפחת שליט ואנו מתכוונים לסקר את הימים הללו בתיאום מלא איתם", אמר וייס.

גם לשכת העיתונות הממשלתית נערכת בצורה מתוגברת לעבודה מול העיתונות הזרה, שמביעה עניין רב בסיקור שחרורו של שליט. עיקר ההתעניינות מגיעה בעיקר מכלי התקשורת בצרפת וגרמניה מרשתות השידור האמריקאיות וכן מהעיתונים ניו-יורק טיימס, הוושינגטון פוסט ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully