וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא שמעון פרס: "לעשות את כל המאמצים כדי לאפשר את המשך קיומו של ערוץ 10"

טל שלו, כתבתנו המדינית

21.12.2011 / 13:35

הנשיא שמעון פרס נפגש עם ראשי ערוץ 10 במשכנו ואמר כי "ערוץ מסחרי נוסף הוא חיוני לחיזוק הדמוקרטיה בישראל"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר
עריכה: יאיר דניאל

הנשיא שמעון פרס נפגש היום (רביעי) עם ראשי ערוץ 10 במשכנו בירושלים. הנשיא פרס שב והדגיש את חשיבות המשך פעילותו של הערוץ, העומד בסכנת סגירה מאחר ו-ועדת הכלכלה סרבה לדון בשנית בדחיית מועד תשלום חובות הערוץ, העומדים על 60 מיליון שקלים.

"ערוץ עשר לא ידע ימים קלים מיום היווסדו, אך בשלוש השנים האחרונות הערוץ פרע את חובות התוכן לציבור", הסביר מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, לנשיא. "היום אנו עומדים בפני חוב של 60 מיליון שקלים למדינה. אין ביכולתנו לשלם את הסכום הזה כעת בשל המצב הכלכלי הקשה אליו נקלענו. ביקשנו מהממשלה והכנסת לדחות את מועד פירעון החוב ונענינו בסירוב. אנחנו לא מבקשים למחוק את החוב, אלא רק לדחות את מועד התשלום על מנת שנוכל להמשיך לקיים את שידורי הערוץ. אני חושב שהמשך קיומו של הערוץ הוא דבר הכרחי ונחוץ לשוק התקשורת והעיתונות בישראל. אנחנו מאוד מוטרדים מנושא חופש הביטוי והדמוקרטיה, על כולנו להתעשת ולדאוג שתישאר פה תחרות ותמשכנה לפעול בישראל 2 חברות חדשות. באנו לבקש ממך, כבוד הנשיא, שתיכנס לעובי הקורה ובתבונתך תסייע למציאת הפתרון".

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם נציגי ערוץ 10 ביניהם המנכ"ל יוסי ורשבסקי, דצמבר 2011. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"כבוד הנשיא, היכנס לעובי הקורה". ורשבסקי עם פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בפגישה, לצד ורשבסקי, השתתפו גם עיתונאי ערוץ 10 מוטי קירשנבאום, ממלא מקום מנכ"ל חברת החדשות אורי רוזן, כתבים ועורכים נוספים. "אחת המשמעויות הקשות של סגירת הערוץ היא אובדן פרנסה של כ-3000 עובדים מתוכם 500 עובדי ערוץ 10 וכ-2500 עובדים המעגל השני שמתפרנסים מהפקות ערוץ עשר", אמר קירשנבאום . "צריך למנוע מצב שבו בסופו של דבר, פתאום בעוד חודש בלי שנבין איך זה קרה 3000 אנשים יאבדו את פרנסתם.אני חושב שזו טעות גדולה , אני בטוח שניתן לפתור את הדברים ולכן אנחנו מגיעים אליך מתוך רצון ובקשה שתפעל למען הנושא".

"אני רואה במאבקכם מאבק על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל", אמר בתורו הנשיא פרס. "אף אחד מאיתנו, ודאי שלא אני, אינו יכול להישאר ניטראלי מול מאבק כזה.דמוקרטיה נשענת על שתי כנפיים – פעולת הממשלה והפעולה הביקורתית של עיתונות חופשית. לא ניתן להפריד בין השתיים ועדיין להישאר דמוקרטים".

פגישת נציגי ערוץ 10 עם נשיא המדינה שמעון פרס. מארק ניימן/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
מאבק של ממש. פרס וקירשנבאום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן/ לע"מ

"אני קורא לכל האנשים הנוגעים בדבר לעשות את כל המאמצים כדי להתגבר על המשבר החולף הזה", סיכם הנשיא. "ערוץ מסחרי נוסף כערוץ עשר הוא חיוני למדינה, לחברה ולתוכנה של הדמוקרטיה בישראל. אני כמובן אעשה כל הניתן במסגרת הכלים שיש בידיי כדי לסייע לכם. אני יודע שניתן למצוא פתרון, אני יודע שגם שר התקשורת כחלון אמר שניתן למצוא פתרון ועל כן אני קורא לכל הנוגעים בדבר לפעול נגד סגירת הערוץ. זהו מבחן ערכי במסגרת הדמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully