וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: תנו לנו להחליט לגבי החובות של ערוץ 10

אמילי גרינצווייג

26.12.2011 / 17:13

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, מבקש מוועדת הכלכלה של הכנסת שתסמיך את הרשות לדון בסוגיה, במקום את שר התקשורת והאוצר. ועדת הכנסת דחתה היום דיון נוסף בנוגע לחובות הערוץ

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, פנה היום (שני) ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), בבקשה להסמיך את הרשות השנייה לדון בנושא דחיית החובות של ערוץ 10. הבקשה באה על רקע סירובה של ועדת הכנסת היום לאפשר דיון נוסף בוועדת הכלכלה, בנושא חובותיו של ערוץ 10.

סמירה מבקש כי יתוקן סעיף 102 בחוק הרשות השנייה, הנוגע למועד תשלום דמי התמלוגים, הזיכיון, דמי הרישיון ודמי ההפצה של הזכייניות. על פי החוק, כיום הסמכות לקביעת מועדי התשלום אותם מבקש ערוץ 10 לדחות בשנה, היא בידי שר התקשורת ובהסכמת שר האוצר.

"על מנת שהרשות השנייה תוכל לטפל בסוגיית ערוץ 10 בצורה מקצועית ועניינית לטובת הציבור, הפלורליזם והמשך השידורים, יש הכרח לתת לרשות את הסמכות לכך. זאת באמצעות תיקון סעיף 102 בחוק הרשות השנייה, הנוגע לעניין החובות", כותב סמירה, ומסביר כי תיקון הסעיף יאפשר לרשות השנייה לקבוע שינוי במועדי התשלום והשבת החובות, וכן יאפשר לרשות להחליט לגבי הדרך בה יושקעו כספי החוב. "הדבר יפטור את הממשלה וחברי הכנסת מהעיסוק בסוגיה, ויאפשר לרשות השנייה כרגולטור מקצועי ובלתי תלוי לטפל בנושא", הוסיף סמירה.

סמירה ציין לא אחת כי לדעתו יש להמיר את חובות התשלום של ערוץ 10, העומדים כיום על סך 60 מיליון שקלים (מהם יוחזרו 15 מיליון), לחובות תוכן. סמירה שב וציין בפנייתו לח"כ שאמה-הכהן כי "דחיית מועד הגשת הבקשות למעבר לרישיונות הינה הכרחית בעת הזו, דבר המצריך שינוי חקיקה נוסף מאחר שהמועד הקבוע בחוק כיום הוא 1 בינואר 2012. לכן, יש לפעול לזימונה של ועדת הכלכלה השבוע, כדי לדון ולטפל בשתי סוגיות אלה". ח"כ כרמל שאמה הכהן אמר בתגובה: "בכוונתי להתייעץ עם השר כחלון בנוגע לבחינת פתרונות, לרבות הצעתו של סמירה".

ורשבסקי בוועדת הכנסת: "אתם שלטון של סטאלין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully