וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך ynet: "לא ידענו שהמפוטרים היו חלק מהתארגנות עובדים"

9.2.2012 / 17:05

יון פדר לוואלה! ברנז'ה: "להנהלה לא היה מושג, המשך ההליכים יידון מחדש". הנהלת האתר: "כל הטענות על מעשה בכוונה תחילה משוללות קשר למציאות"

"להנהלת ynet לא היה כל מידע מוקדם על כך שעובדים שזומנו היום לשימוע שלפני פיטורים היו חלק מהתארגנות עובדים כזו או אחרת. עתה כשהמידע הובא לידיעתם, המשך ההליכים יידון מחדש", כך אומר העורך הראשי של ynet, יון פדר, בשיחה עם וואלה! ברנז'ה.

בשעות הצהריים הודיע ארגון העיתונאים כי אם ייפגעו עובדי האתר המבקשים להתאגד, תוגש נגד פדר תביעה אישית בגין 200 אלף ש"ח לכל מקרה של הפרת החוק, המעניק הגנה לעובדים המפוטרים בגין צעדי התארגנות עובדים.
"פיטרנו היום שמונה מעובדי הארגון, רק מחציתם עיתונאים", אומר פדר. "בחודש האחרון אנחנו מנהלים הליך של התייעלות, ורשימת האנשים שזומנו לשימוע נקבעה מראש. לא לי ולא לאף אחד בהנהלת האתר היה מידע לפיו אותם שניים מהעובדים מעורבים בפעילות ארגונית, והדבר הובא לידיעתנו רק היום דרך הפרסומים באתרים השונים. אם היינו יודעים - אותם שימועים לא היו מתקיימים".

בהודעת הבהרה שהוציאה היום הנהלת האתר נכתב כי "כל הטענות על מעשה בכוונה תחילה משוללות כל קשר למציאות. ככלל רוב המזומנים לשימוע או שאינם עיתונאים ושייכים לאגף המסחרי, או שאינם קשורים להתארגנות".

לפי ארגון העיתונאים, כ-30 מעובדי האתר הצטרפו בשבועות האחרונים לארגון, החוסה תחת הסתדרות העובדים. הפעילות לגיוס עובדים נוספים הן מאתר האינטרנט והן ממערכת העיתון המודפס – נמשכת כל העת. "להנהלה אין עמדה לכאן או לכאן בנושא התאגדות עובדים", עונה פדר לשאלה האם בהנהלה מתנגדים באופן עקרוני להתארגנות של עובדי האתר. "אינני כופר בזכותו של אף אחד מהעובדים להיות חבר בארגון כזה או אחר".

גורם בהנהלת האתר מספר כי הליך ההתייעלות ופטורים מתקיים כבר מזה בחודש וחצי. "הסבב הראשון היה בסוף דצמבר ותחילת ינואר, והוא היה גדול יותר מהסבב הנוכחי", אומר הגורם. "אנחנו מקווים כי זהו הצעד האחרון בהיערכות להאטה בשוק הפרסום".

"כל המהלכים שעשו אותם עובדים התנהלו בסת, במכתבים פנימיים שהם שלחו אחד לשני ולא הגיעו להנהלה, בניגוד למה שפורסם. אנחנו לומדנו את זה רק רטרו-אקטיבית, הטענה כאילו המטרה הייתה להפחיד או להתנכל לעובדים, זו טענה מופרכת. חשוב לציין שלגבי אחד מהעובדים שזומנו לשימוע – הוחלט בסוף שלא לפטרו, ושעובד נוסף עדיין מועסק במערכת" (הכוונה לכתבים בועז פיילר ותני גולדשטיין, בהתאמה. ד.א.).

  • עוד באותו נושא:
  • ynet
  • יון פדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully