וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: למנוע את השימועים לבעלי חוזה טאלנט ברשות השידור

27.3.2012 / 15:14

אגודת העיתונאים בירושלים עתרה לבית הדין לעבודה, בדרישה למנוע את המהלך של רשות השידור בטענה כי הוא לא נעשה בתיאום עם האגודה

אגודת העיתונאים בירושלים יוצאת נגד הפיטורים המתוכננים ברשות השידור של עיתונאים בעלי חוזה אישי, והיום (שלישי) הוגשה לבית הדין לעבודה בקשה למתן צו מניעה על מנת לעצור את הפיטורים המתוכננים.

בשבוע שעבר שלחה הנהלת רשות השידור מכתבי שימוע לפני פיטורים לכ-30 עובדים המועסקים בחוזים אישיים בטענה כי לקראת הרפורמה הצפויה נדרשת הרשות להיערכות ובדיקה של החוזים האישיים. מלבד שימועים לפני פיטורים קיבלו עשרות עובדים אחרים זימונים לשימועים לקראת הארכת חוזה, במסגרתו הם צפויים לספוג קיצוץ בשכרם. על מקבלי הזימונים לשימועים נמנים גם עיתונאים בכירים וגם טאלנטים ומגישים אחרים בערוץ הראשון ובקול ישראל.

אגודת העיתונאים בירושלים מתנגדת לשימועים וטוענת שהדברים נעשו שלא בתיאום עמה. בעתירה, דורשת האגודה להורות לרשות השידור לעצור את כל השימועים עד לכניסת הרפורמה לתוקף – מהלך שצפוי להתקיים בתוך מספר שבועות – כמו כן לחשוף את הנתונים בדבר מספר המפוטרים הכולל ברשות השידור ודו"חות כספיים שיעידו על נחיצות הצמצומים והפיטורים המתוכננים.

עוד טוענים באגודה כי הנהלת הנוכחית מתעלמת מהסכמים שנחתמו עם העובדים אל מול ההנהלה הקודמת. יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, כתב בנושא זה למנכ"ל הרשות כי "רשות השידור הקודמת גיבשה מתווה לבחינת הערכת העובדים המועסקים בחוזים אישיים, והמתווה אושר בוועד המנהל. עבודת העיתונאים הוערכה על פי הנוהל שאושר, והנתונים הועברו לפיל"ת לצורך ניתוח ההערכה".

"על פי הידוע לנו, נוהל זה, ולרבות ההערכה שבוצעה – נעלמו מעיניה של הנהלת רשות השידור דהיום והיא איננה מתחשבת באמור בעת הליך הפיטורים אותו היא מבקשת לבצע. מובן כי הדברים אינם תקינים", כתב זקן.

מרשות השידור נמסר כי "רשות השידור איננה מגיבה לעניינים משפטיים התלויים ועומדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully