וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות השידור משלימים ההכנות לשעת חירום

10.4.2012 / 17:14

הרשות פועלת בימים אלו להפוך את השדרנים והעורכים בתחנות הרדיו החינוכי לאנשי שטח של "קול ישראל" בעת מלחמה. בנוסף, משלימים אנשיה את הקמת אולפני החירום התת קרקעיים

ברשות השידור נערכים לחיזוק הפעילות העיתונאית והתפקוד הטכני בעת מתקפה אפשרית של איראן על ישראל, ובתקופה האחרונה מקדמת ההנהלה מספר צעדים שמטרתם להבטיח את פעילותה השוטפת בעת חירום – הן מההיבט הטכני והן מהיבט כח האדם. בין היתר פועלת רשות השידור להפוך את השדרנים והעורכים בחמישים תחנות הרדיו החינוכי לאנשי שטח של קול ישראל בעת מלחמה, ובעת האחרונה מושלם פרויקט הקמת אולפני החירום התת קרקעיים.

"ישנה סכנה הולכת וגוברת של איום איראני, ולפי הפרסומים תקיפה איראנית על ישראל תכלול מתקפת טילים רחבת היקף על ישראל של עשרות אלפי טילים. ההיערכות לכך הביאה את רשות השידור בשלב הראשון להקים מערך של אולפני חירום", אומר לוואלה! ברנז'ה בכיר ברשות השידור.

בשבוע הבא תושלם בניית אולפני החירום בחיפה, ובימים אלה עורכים נציגי רשות השידור משא ומתן עם עיריית באר שבע במטרה למצוא מקום מתאים להקמת אולפני חירום תת קרקעיים גם בדרום. "המחשבה על כך החלה עוד בתקופת מלחמת לבנון השנייה, אז היו כמה בעיות עם השידור של הרדיו והיו מקומות בהם האזרחים לא קלטו את שידורי רשתות קול ישראל וזה גרם לכך שלא יכולנו לתת התרעות על נפילת טילים לאזרחים כפי שנדרש מאיתנו", אומר הגורם. מאז אמנם נחתם מול בזק חוזה לשדרוג טכנולוגי של משדרי "קול ישראל", אך נפילות הקטיושות בסמוך למגדל הנביאים בחיפה, שם ממוקמים האולפנים, הביאו להחלטה כי על מנת להחזיק שידור רציף יהיה הכרח להקים אולפנים תת קרקעיים.

הסטודנטים יעבירו לרשת ב' דיווחים מיידיים

לצד סוגיית האולפנים נדרשו ברשות גם לנושא כוח האדם. לאחרונה התקיימה פגישה בין אנשי רשות השידור, משרד התקשורת ומשרד החינוך בנוגע לפעילות הרדיו החינוכי בעת חירום. תחנות הרדיו החברתיות, כחמישים במספר, המשדרות בתדר FM106 פרוסות בכל רחבי ישראל, וברשות מתכוונים לעשות בהן שימוש נרחב במידה ותהיה בישראל אזעקת אמת. "פנינו למנהלי התחנות החינוכיות וביקשנו מהם רעיונות כיצד ניתן יהיה להשתמש באנשיהם ככתבים ועורכים בשטח", אומר הבכיר. "כך בשעת חירום, הסטודנטים יעבירו לרשת ב' דיווחים מיידיים על הנעשה במקום בו הם נמצאים, מכל מקום בארץ".

"בצורה כזו נוכל להבטיח כיסוי אדיר של רשת ב', בכל הארץ, מה שחשוב דווקא בעת חירום", אומר הבכיר "ככה גם תנוצל הפריסה הרחבה של התחנות החינוכיות, והדבר ישרת גם את הכתבים והעורכים הצעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully