וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמנים מטרות: נסיונות מתקדמים להקמת ועד עובדים גם ב"כלכליסט"

23.4.2012 / 11:12

יממה לאחר הכרזת ארגון העיתונאים על הקמת ועדים יציגים בכלי תקשורת שונים, והקרקע רחוקה מלשקוט: מכתב שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה מראה כי היעד הבא הוא הכלכלון מבית ידיעות

ניסיונות להקים ועד עיתונאים ב"כלכליסט": אמש הכריז ארגון העיתונאים על הקמת ועדים יציגים בשמונה כלי תקשורת, אולם בלטו בהיעדרם מהרשימה גופי התקשורת של קבוצת 'ידיעות'. מכתב שהיגע לידי וואלה! ברנז'ה מראה כי גם ב"כלכליסט", העיתון הכלכלי של הקבוצה, נעשים ניסיונות מתקדמים להקמת ועד עובדים.

אמש (שני) שלחו שבעה עובדים בעיתון, בהם כתב העבודה הרווחה מיקי פלד וכתב הספורט אוריאל דסקל מכתב לעובדים ובו עדכנו אותם כי בחודשים האחרונים הצטרפו עשרות עיתונאים מהעיתון אל ארגון העיתונאים החדש. "היום הצטרפנו אל עמיתינו במערכות החדשות האחרות והקמנו ועד פעולה שמטרתו להמשיך את מגמת ההצטרפות לארגון ולהקים ועד עיתונאים יציג בכלכליסט", כתבו, וקראו לעובדים להצטרף.

במכתב כתבו העובדים כי בקרוב ייערכו בחירות מסודרות לראשי הוועד וייקבעו פגישות עבודה מול הנהלת העיתון. "גם ב'כלכליסט' יש מה לשפר ולשמר, אך בעיקר יש לפתוח ערוץ הידברות מסודר ורציף בין העובדים להנהלת העיתון", כתבו. "בבסיס הערוץ צריכה להיות מעוגנת המטרה המשותפת לכולנו ש'כלכליסט' ימשיך ויהיה העיתון הכלכלי המוביל בישראל ויהווה עבור כולנו מקום עבודה שאנו גאים לקחת בו חלק".

כזכור, באתר ynet מבית קבוצת ידיעות הביא מכתב דומה לסכסוך בין הנהלת העיתון לבין הארגון החדש – סכסוך שנדון בימי אלה בבית הדין לעבודה. בהנהלת ynet טענו בפני בית הדין כי להליכי פיטורים שנפתחו אל מול העובדים לא היה קשר להתארגנות וכי לא היה להנהלה מושג על צעדי העובדים. נראה כי עובדי 'כלכליסט' למדו מניסיון עמיתיהם ב-ynet להתאגד, ולצד הפנייה לעובדים שלחו בוועד הזמני מכתב בנושא גם למו"ל העיתון יואל אסתרון, לעורכת גלית חמי ולמנכ"ל העיתון, סטיב שומכר.

"אנו בטוחים כי הרצון הטוב של כולם יוביל אותנו אל דרך חדשה וטובה אף יותר, הנעשית בדיון פתוח וברוח חיובית והבנה הדדית. רק כך ניתן יהיה לחזק את היסודות עליהם מבוססת ההצלחה של העיתון", חתמו העובדים את מכתבם.

תגובת "כלכליסט" לדברים טרם התקבלה.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully