וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החלטת בג"צ: מנכ"ל הרשות השנייה לא יתערב בשידור "שרים בכיכר" בערוץ 10

24.4.2012 / 14:34

מנשה סמירה אמר את הדברים ביחס לפניות של משפחות שכולות שטענו כי יש טעם לפגם בשידור הטקס בהנחיית יאיר לפיד; בעקבות גל"צ: גם רשת ג' לא תשדר את הטקס

מנכ"ל הרשות השנייה משנה סמירה מודיע כי אין בכוונת הרשות להתערב בשידור טקס "שרים בכיכר" בערוץ 10 הערב, זאת בעקבות פניות של משפחות שכולות שהגיעו לרשות בטענה כי יש טעם לפגם בשידור הטקס בהנחייתו של יאיר לפיד, שהודיע לאחרונה על כניסתו לזירה הפוליטית.

"הפניות שהגיעו לרשות בעניין זה הועברו לטיפול ערוץ 10", הודיע סמירה. "לנוכח המצב הפורמלי ופסיקת בג"צ מאתמול לא ניתן להתערב רגולטורית בנושא. הדבר נתון לשיקול דעתם של המפיקים ויאיר לפיד עצמו האם להתחשב ברגשות המשפחות השכולות". בערוץ 10 מתכננים לשדר הערב את הטקס, שמופק בשיתוף עיריית ת"א – כמתוכנן.

ובתוך כך מאשרים ברשות השידור כי בדומה לגלי צה"ל שהיו הראשונים לבטל את שידורו, גם רשת ג' לא תקליט או תשדר את המופע – בגלל השתתפותו של יאיר לפיד בו. ברשת ג' אמורים היו להקליט את השירים מהמופע בלבד ולשדר אותם ביום שלמחרת, כפי שנעשה בשנים האחרונות. אולם לחץ המשפחות השכולות הגיע גם להנהלת רשות השידור.

"לאור פנייתם של משפחות שכולות שלא לשדר את האירוע שרים בכיכר בשל הנחייתו של יאיר לפיד ומכיוון ש'קול ישראל' כרדיו ציבורי מכבד את הפניות הללו ואינו משדר עניינים השנויים במחלוקת, השנה לא יוקלט ולא ישודר האירוע", מסרו לוואלה! ברנז'ה ברשות השידור.

"ניסיון להגיע לבימת התקשורת מחדש בדלת האחורית"

אמש (שני) דחה בג"צ את עתירתו של עורן דין אסף אבן חן נגד עיריית תל אביב, בשל החלטתם לאפשר ליאיר לפיד להנחות את הטקס. העתירה נדחתה מכיוון שהשופטים קבעו שהעותרים לא מיצו את ההליכים האפשריים לפני שפנו לבג"ץ, ומפני שבאפשרותם לפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים.

בשבוע שעבר פנה ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" לראש עיריית תל-אביב רון חולדאי ודרש ממנו לבטל את הנחיית הטקס על ידי לפיד. "לא יעלה על הדעת לתת לראש מפלגה להנחות, לא ייתכן שאיש פוליטי יוביל את הערב", אמרו בארגון, ותקפו את לפיד על מה שכינו "ניסיון להגיע לבימת התקשורת מחדש בדלת האחורית, על גבו של אירוע זיכרון לחללי צה"ל וחללי הטרור".

לפיד הגיב לדברים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "כמו בכל שנה אני עומד להקריא בטקס, שאני ממייסדיו, שירים של עמיחי, סומק ואלתרמן. וכמו בכל שנה במקום שכר, העירייה מעבירה בשמי תרומה לילדים אוטיסטים. בואו לא נערב פוליטיקה עם יום הזיכרון". בסביבתו של לפיד סרבו להגיב לפניית וואלה! ברנז'ה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully