וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו העיתונאים שנעצרו בהפגנה נגד ממשלת האחדות

9.5.2012 / 0:49

כתב "הארץ" אילן ליאור והצלם רוני שיצר נעצרו מוקדם יותר הערב אחרי עימותים עם השוטרים במקום. ארגון העיתונאים: "מעצרם - פגיעה במוסד העיתונות ובציבור שלמענו הם פעלו"

כתב עיתון "הארץ" אילן ליאור והצלם רוני שיצר שצילם עבור "ישראל היום" שוחררו, לאחר ששניהם נעצרו הערב (רביעי) בעת שסיקרו את הפגנת המחאה שנערכה בכיכר רבין בעקבות ההסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר סיעת קדימה שאול מופז. השניים עוכבו במקום על ידי שוטרי משמר הגבול בטענה להפרת סדר, ולפי דיווחים של עדי ראייה נהגו השוטרים כלפיהם באלימות.

כוח משטרה מוגבר הגיע לאזור הצעדה הערב והשוטרים הודיעו למפגינים כי מדובר בהתקהלות בלתי חוקית וכי עליהם לפנות את המקום. המפגינים סרבו להתפנות ועימותים פרצו בין השוטרים שנכחו במקום לבין המפגינים, ושישה בני אדם נעצרו.

בין השישה היו, כאמור, הכתב המוניציפאלי של הארץ אילן ליאור והצלם רוני שיצר שצילם עבור ישראל היום. לפי הדיווחים, ליאור ביקש לחצות את הכביש על מנת לסקר את ההפגנה מצידו השני, אולם השוטרים מנעו ממנו לעשות זאת ולמרות שהציג בפניהם תעודת עיתונאי הוא הוכנס לניידת. לטענת המשטרה, ליאור סרב להזדהות ולהתלוות לשוטרים. "האופן שבו עצרו אותו היה ממש אלים, הם לא פשוט הובילו אותו לניידת אלא גררו אותו לשם ממש", סיפר הערב לוואלה! ברנז'ה אחד המפגינים שנכח במקום. "תפסו אותו כמה אנשים ביחד, כל אחד באיבר אחר כאילו הוא התפרע – אין לי ספק שהוא לא עשה שום דבר".

הכתבים האחרים שנכחו במקום הבחינו במעצרו של ליאור ונחלצו לעזרתו בזמן שעוכב בניידת למשך המשטרה. כתב ערוץ 10, דורון הרמן, סייע בהידברות עם קציני המשטרה שפעלו בהפגנה וליאור שוחרר לבסוף לאחר כשעה, ובסמוך לכך שוחרר גם שיצר.

בארגון העיתונאים הודיעו הערב כי הם רואים בחומרה את מעצרם של השניים והודיעו כי בכוונתם לפנות למשטרה בדרישה לקיים בירור של האירוע ולמנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד. "עיתונאי שמגיע להפגנה שכזאת עושה זאת בשליחות הציבור במטרה להביא מידע אמין ומדויק מהשטח", מסרו בארגון לאחר היוודע דבר המעצרים. "כשהמשטרה עוצרת שני עיתונאים בעת מילוי תפקידם היא לא רק פוגעת בהם אישית אלא פוגעת בכל מוסד העיתונות ובציבור שלמענו הוא פועל. אנו מצפים מהמשטרה לגבש מדיניות ברורה בנושא ולוודא שהיא תיושם גם על ידי השוטרים בשטח".

מדוברות המשטרה נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "במהלך ההפגנה, שהתקיימה באופן לא חוקי, נעצרו חמישה אנשים עקב הפרות סדר. הצלם גידף את אחד השוטרים, והכתב סרב להזדהות. הוא התבקש מספר פעמים לשעות כך וסרב - ובהמשך התבקש להתלוות לשוטרים וסרב גם לכך ולכן בסופו של דבר נאלצו השוטרים לעצור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully