וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחאה החברתית ו"ישראל היום": הכנסות מעריב ממשיכות להישחק

14.5.2012 / 10:30

מעריב מציג היום הפסד רבעוני המסתכם ב-36.6 מיליון שקל, תוך המשך השחיקה מבחינת החשיפה לציבור. מנכ"ל מעריב לעובדים: "עבודה רבה עוד לפנינו"

מעריב מפרסם הבוקר (שני) את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2012 המציג שיפור קל ברמת ההפסדים של החברה – אשר מאז נרכשה על-ידי IDB השיקה תכנית התייעלות וקיצוצים. תזרים המזומנים של מעריב נותר שלילי, ובסך הכל הפסידה החברה במהלך הרבעון 36.6 מיליון שקל.

במעריב מציינים כי אחת הסיבות המשמעותיות לירידה בהכנסות היא התחרות המתגברת מול "ישראל היום", המופץ בחינם ומביא לירידה בהכנסות החברה מפרסומות. עוד מציינים בחברה את המחאה החברתית בקיץ שעבר, כגורם נוסף לירידה בהכנסות מפרסום. בחברה מתכוונים להמשיך בצעדי ההתייעלות בתפעול והוזלת עלויות ההפצה.

במהלך הרבעון הראשון עמדו הכנסות מעריב על 65 מיליון שקל, ירידה של 5.3 מיליון שקל מהתקופה המקבילה לפני שנתיים. הפסדי החברה ברבעון, 36.6 מיליון שקל, קטנים מהרבה מאלה של אשתקד, אז עמדו על 51.9 מיליון שקל.

ההון העצמי של מעריב עומד ברבעון הראשון של 2012 על 45.5 מיליון שקל, והחברה תלויה בבעלת השליטה IDB שבבעלות איש העסקים נוחי דנקנר. קבוצת IDB השקיעה עד היום במעריב יותר מ-250 מיליון שקל באמצעות רכישת השליטה, מתן הלוואות ורכישת אגרות חוב של החברה.

"עבודה רבה עוד לפנינו"

במייל ששלח לעובדים הבוקר מנכ"ל מעריב טל רז ושתוכנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, הוא התייחס לתוצאות הדו"ח. "מהלכי ההתייעלות בחברה, אשר יושמו במהלך הרבעון האחרון של 2011 ובמהלך הרבעון הראשון של 2012 – הביאו לצמצום בהוצאות החברה", כתב רז לעובדים. "מהלכים אלו, יחד עם המהלכים השיווקיים הרבים שבוצעו, הביאו לגידול בהכנסות ולשיפור בביצועי החברה ברבעון זה".

"על אף השיפור, החברה ממשיכה להפסיד ומציגה תזרים מזומנים חלש. עבודה רבה עוד לפנינו, אני מקווה כי השיפור בתוצאות מהווה נקודת פיתול, אך אינני יכול להבטיח לכם שכך הוא הדבר", הוסיף רז, והודה לעובדים במחלקות העיתון השונות. "אני מודע לעבודה הקשה של כל העוסקים במלאכה, ומודה לכל אחת ואחד מכם על עשייתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully