וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים: הקמנו ועד עובדים ב-ynet

20.5.2012 / 11:58

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בארגון טוענים כי השלימו החתמה של כשליש מעובדי האתר על הצטרפות לארגון, וכי הבוקר יודיעו להנהלת האתר על הקמת ועד יציג

שלושה חודשים מאז פרץ לראשונה הסכסוך המשפטי בין ארגון העיתונאים לבית הנהלת ynet בסוגיית הקמתו של ועד עובדים: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בארגון טוענים כי השלימו החתמה של כשליש מעובדי האתר על הצטרפות לארגון, וכי הבוקר יודיעו להנהלת האתר על הקמת ועד יציג.

עד כה הוקמו ועדים בחדשות 2, חדשות 10, גלובס, מעריב, מגזין "טיים-אאוט", ברשת המגזינים "מוטו תקשורת", בארבע מתוך חמש החברות המפיקות את מהדורות החדשות המקומיות בכבלים וברדיו החרדי "קול חי". כל הוועדים חוסים תחת ארגון העיתונאים אשר הוקם בתחילת השנה והוא פועל במסגרת ההסתדרות הכללית.

התארגנות העובדים במסגרת האתר הייתה רצופה מהמורות, כאשר במקביל לניסיונות ההתארגנות הראשונים נערכו באתר ynet שורת פיטורי עובדים וקיצוצים כחלק מהליך התייעלות שנערך באתר. במהלך ההליך זומנו לשימוע לפני פיטורים ארבעה ממובילי ההתארגנות: עורך מדור המחשבים יהונתן זילבר אשר פוטר באופן סופי בשבוע שעבר, עורכת עמוד הבית אראלה גניסלב שהחליטה לפרוש, כתב הרווחה בועז פיילר שהושב לעבודה על ידי ההנהלה וכתב הכלכלה תני גולדשטיין שהושב לעבודה בהוראת בית הדין לעבודה בתל-אביב.

ועד העיתונאים ב-ynet יהיה הראשון מבין כלי התקשורת של קבוצת ידיעות. בעיתון המודפס "ידיעות אחרונות" פועל אמנם ועד עובדים המאגד כמה מעשרות עיתונאי העיתון, אולם מדובר בעובדים ותיקים בלבד – האחרונים מבין אלה העובדים תחת חוזה קיבוצי. בימים אלה נעשים ניסיונות להקמת ועד עובדים יציג שיפעל תחת ארגון העיתונאים גם בעיתון המודפס וגם בעיתון הכלכלי "כלכליסט" בהוצאת הקבוצה.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה לידיעה: "לאחר תהליך לא פשוט בו נאלצנו להתמודד מול ההנהלה, אפילו בבית המשפט, אנו גאים להכריז על הקמתו של ועד ב-ynet. אנו מאחלים לוועד החדש הצלחה ובטוחים כי הקמתו תהווה את האפשרות לביסוס מעמדם של העיתונאים במערכת. עיתונות עצמאית וחזקה לא יכולה להתקיים עם עיתונאים חלשים ומוחלשים. עיתונאים חזקים, מוגנים ומיוצגים הם בסיס של עיתונות חופשית ואמיצה. אנו תקווה שנוכל להשאיר מאחורינו את אירועי העבר ולכונן במערכת יחסים בריאים של שיתוף פעולה בין הוועד לבין ההנהלה".

ערוץ המחשבים: אהוד קינן ישודרג לתפקיד העורך

במכתב שהפיצו הבוקר חברי ועד הפעולה הזמני באתר, ועליו חתומים 11 מהעובדים, נכתב כי בקרוב ייערכו בחירות דמוקרטיות לחברות בוועד והעובדים נקראו לקחת בהן חלק. "הוועד מייצג את כל העיתונאים באתר, גם את אלה שעדיין לא הצטרפו לארגון העיתונאים הענפי", נכתב בפנייה לעובדים. "הדבר היחיד שמאחד את כולנו כעת הוא ההבנה שרק אם נאחד כוחות נוכל לקדם בצורה טובה יותר, הן את טובת המקצוע והן את טובת האתר".

"אנחנו יודעים היטב שסוגיית הוועד עוררה לא מעט מחלוקות בחודשים האחרונים, אבל היום אנחנו רוצים להניח את כל מה שהיה מאחור ולצאת לדרך חדשה", כתבו העובדים. "אנחנו מצפים ובטוחים שנוכל לייצר שיתוף פעולה פורה בין העיתונאים להנהלה כדי לקדם את מעמד העיתונאים, לשפר את יחסי העבודה ולשמר את מעמדו של ynet ככלי התקשורת המוביל בישראל".

על המכתב חתומים בין היתר עורך דף הבית נתנאל שלומוביץ שזומן על ידי בית הדין לעבודה לתת עדות במסגרת הדיונים בעניין תני גולדשטיין – שגם הוא עצמו תחום על הפנייה. עוד חתומים הכתב הכלכלי אביטל להב, עורכת בדסק החוץ גילי גוראל וכתב הרווחה עמרי אפרים. על המכתב חתום גם יהונתן זילבר אשר עד פיטוריו בשבוע שעבר שימש כעורך מדור המחשבים, והוחלף בתפקיד על-ידי אהוד קינן אשר שימש בשנים האחרונות ככתב המדור.

מ-ynet לא נתקבלה תגובה רשמית למסמך, אך גורם בחברה הביע תמיהה על כך שההצהרה בדבר הקמת ועד לא גובתה בשום מסמך המעיד על כך שבאמת הוחתמו שליש מעובדי האתר. לכן, לדבריו, לא ברור על סמך מה מתבססת הצהרת ארגון העיתונאים.

(עדכון 13:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully