וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנמכת ציפיות בקשת על רקע השקת "כוכב נולד": "ממוצע העונה יהיה זה שיקבע"

22.5.2012 / 12:30

אחרי אינסוף פרומואים ומאמצי בידול, כשהצלחת The voice נושפת בעורף, הערב תושק העונה העשירית של "כוכב נולד", ובזכיינית מוכנים לקרב; "קשת יגרמו לעונה הזאת לעבוד היטב"

במקרה או שלא, פרק פתיחת העונה העשירית של "כוכב נולד" שישודר הערב בישראל, עולה לשידור באותו היום בו נסגרת בארצות הברית העונה ה-11 של תכנית האם, אמריקן איידול - תכנית הדגל של רשת פוקס. מיטב פרשני הטלוויזיה באמריקה כבר הספידו את איידול. זאת משום שהיא עולה בעונת החורף, ואילו מולה עלתה בקיץ, באותה הרשת, התכנית "אקס פקטור" החדשנית. גם בלעדי "אקס פקטור" הרייטינג צונח כבר שנים: פרק הפתיחה של העונה הנוכחית זכה לפחות מ-22 מיליון צופים – הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה של התכנית להוציא העונה הראשונה. הצניחה - 13% בכמות הצופים - המשיכה את מגמת הגסיסה של ההתעניינות בתכנית, אשר נמשכת מאז 2007.

בהפקת "כוכב נולד" ובקשת מסתכלים על הנתונים בעניין, זאת למרות שהמגמה המקומית הפוכה. גם בזכיינית מבינים שלמידת ההתעניינות של הקהל בעונה העשירית של פצצת הרייטינג, תהיה השפעה מכרעת על עתידה, במיוחד אחרי שהקהל הישראלי טעם את מה שמכונה "הדור הבא של תכניות הכישרונות המוזיקליים".

ראשית, נתונים. ניתן לומר שמאז עלתה "כוכב נולד" לאוויר הרייטינג הממוצע שלה עלה בהתמדה. מנתון של 20% ממוצע לעונה הראשונה טיפסה התכנית בהדרגה לנתון של 24.6% בעונה השלישית, כ-27% לעונות החמישית עד השביעית, ועד 29.5% בעונה התשיעית. השנה, ולראשונה מאז עלייתה של "כוכב נולד", הציגו המתחרים מרחוב הברזל פייט אמיתי: The voice נולדה בישראל עם רייטינג ממוצע לעונה של 34.9% ונתון ההשקה של 38.9%, הגבוה ביותר להשקת תכנית חדשה בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיהו את החולשה העיקרית שלהם מול המתחרים, הזוהר הבינלאומי, והחליטו להפוך אותו ליתרון. שופטי "כוכב נולד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם בקשת היו מרגישים שרשת חיסלו להם את המותג הם לא היו עולים איתו"

בקשת הבינו שהגיע הזמן להתרענן, וניערו את האבק מהפורמט. בעונה שתעלה הערב, שעות השידורים החיים יקוצצו ויהיו יותר צילומים מקדימים וערוכים. בנוסף, אופי השיפוט ישתנה והכרעת הקהל תידחה לשלב מאוחר יותר. מלבד זאת, שינויים ייערכו גם באופן שבו התכנית נראית על המסך, והיא תהיה גרנדיוזית הרבה יותר. אבל השינוי הבולט ביותר, ככל הנראה, יהיה בגישה. אנשי קשת וטדי הפקות זיהו את החולשה העיקרית שלהם מול הריאליטי של המתחרים, הזוהר הבינלאומי, והחליטו להפוך אותו ליתרון.

"השירה באנגלית של The voice הייתה אחד היתרונות החזקים של התכנית, וכחלק מהמומחיות של קשת בפיצוח ה-DNA הישראלי – הם הפכו את זה לאחד מהדברים הבולטים בעונה הקרובה", אומר לוואלה! גורם בתעשיית הטלוויזיה. "זה שהם יצלמו ברחבי ישראל, יאלצו את המתמודדים לשיר קלאסיקות ישראלית – כל זה נעשה במטרה לבדל את התכנית מ-The voice, שהרי אין מקום לשתי תכניות זהות על המסך. חלק מהיתרונות אומצו, כמו למשל ליהוק ממוקד ופרטני של אנשים שמראש יודעים לשיר".

מפיק טלוויזיה בכיר לא מסכים שהמסך קטן מדי, ושהאיום שמציבה דה וייס יפגע אנושות במותג הוותיק. "כל המנטליות המקומית הזאת של קיבוץ צריכה להיפסק", הוא מתייחס לשאלת המקום. "אין שום בעיה בקיומם של שני פורמטים שלא משודרים במקביל. קשת יגרמו לעונה הזאת לעבוד היטב, ואם הם היו מרגישים שרשת חיסלו להם את המותג הם לא היו עולים איתו, אלא מריצים תכנית דגל אחרת", אומר המפיק.

THE VOICE. עומר מירון
THE VOICE/עומר מירון

אקס פקטור? "כוכב לא הולכת לשום מקום"

אבל לא מן הנמנע שהניסיונות האלה נעשו. עם חזרתם של אנשי טלוויזיה ישראליים מפסטיבל הפורמטים "מיפ" בחודש שעבר, נפוצה בתעשייה שמועה עיקשת כי בקשת מנהלים מגעים לרכישת הפורמט של "אקס-פקטור", שיחליף את "כוכב נולד" המזדקנת. כלומר, לאמץ בכך את המהלך שעושים, כך נראה, ברשת המצליחה אל מול "אמריקן איידול" המצטמקת. בקשת הכחישו בתוקף את הדברים, ולאחר מספר שבועות זימנו למשרדיהם את כתבי התרבות, והדגישו בפניהם את המסר: "כוכב נולד" היא חלק מההוויה הישראלית, היא לא הולכת לשום מקום.

"מוקדם להספיד את 'כוכב' למרות ש-The voice אכן נחשבת בתעשייה לדור הבא של ריאליטי הכישרונות המוסיקליים", אומר מפיק טלוויזיה אחר. "צריך לזכור ש-The voice של רשת הציגה אמנם רייטינג נאה, אבל זה היה מול מסך ריק בערוץ 10 וזה כבר לא המצב היום. הרייטינג המצרפי של ערוץ 10 וערוץ 2 יחד הוא באזור ה-40 עד 45 אחוזים מדי ערב. כשערוץ 10 ירד ל-5 אחוזים, זה השאיר לרשת עבודה קלה וצריך לקחת את זה בחשבון כשמדברים על הנתונים שלהם, המאיימים, כביכול, על 'כוכב נולד'", הוא אומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמועות עקשות על מגעים לרכישת הפורמט. "אקס פקטור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קשת יפתחו היום עם אזור ה-30 הנמוכים"

"הרי את הילדים והנוער לא באמת מעניין מה היה קודם, מעניין אותם מה יש עכשיו. אם יש כוכב כלשהו שהם יתחברו אליו – אז הם יצפו. גם בשלב מסוים קצת נמאס להם מ-The voice וזה היה ניכר ברייטינג". הוא מוסיף.

גורם אחר, המקורב לזכיינית, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "ההערכות הן שקשת יפתחו היום עם אזור ה-30 הנמוכים, בדומה לשנה שעברה - שזה פחות מהפתיחה של The voice, אבל לכולם ברור שממוצע העונה יהיה זה שייקבע. נכון שכולם מדברים על כך שזו העונה האחרונה של כוכב נולד – אבל אתה יודע איך זה קשת", הוא אומר, "זה כמו צוללת גרעינית. הם יושבים בפנים שם במעמקים, בלחץ מטורף, ועד לרגע האחרון הם לא יודעים מה הם מתכוונים לעשות. בתעשייה הזו הדברים נעשים תוך כדי תנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully