וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנים צבאיים: "תקדים משפטי שעלול להפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה"

30.5.2012 / 20:50

בגילוי דעת נגד החלטת היועמ"ש להעמיד לדין את אורי בלאו, אשר עליו חתומים רוני דניאל, אלון בן דוד, יואב לימור ועוד - טוענים הפרשנים לתקדים מסוכן לחופש העיתונות בישראל

בכירי הפרשנים הצבאיים בישראל יוצאים הערב (רביעי) נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה מהבוקר, להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" אורי בלאו בגין החזקת מסמכים סודיים ללא היתר. בגילוי דעת שהפיצו היום, הזהירו הפרשנים מפני "תקדים משפטי שעלול להפוך את מערכת הביטחון לאטומה וחסינה מביקורת".

"אנו, הפרשנים הצבאיים של כלי התקשורת היומיים בישראל, מוטרדים מאד מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד העיתונאי אורי בלאו", כתבו הפרשנים. "כמי שמסקרים את מערכת הביטחון זה עשרות שנים אנו עוסקים מדי יום באיסוף ידיעות המוגדרות 'סודיות'. גם אם חרג בלאו מסיכומים שהושגו איתו ונהג שלא כשורה או בחוסר תום לב, הרי שכתב האישום שהגיש היועץ המשפטי לממשלה באשמת החזקת ידיעות סודיות הוא חציית קו אדום, המהווה תקדים מסוכן לחופש העיתונות בישראל".

"אנו מזהירים מפני תקדים משפטי שעלול להפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה, או לחילופין: להשתיק את התקשורת, להפוך את מערכת הביטחון לאטומה וחסינה מביקורת, ובמשתמע – לפגוע בדמוקרטיה", כתבו.

על גילוי הדעת חתמו רוני דניאל מערוץ 2, אלון בן דוד מערוץ 10, כרמלה מנשה מקול ישראל, יואב לימור מישראל היום, עפר שלח ממעריב, אלכס פישמן מידיעות אחרונות ורון בן-ישי, הפרשן הצבאי של ynet.

עוד בנושא:
ויינשטיין הכריע: כתב אישום נגד אורי בלאו
עיתונאים בכירים: "יום שחור לעיתונות בישראל"
"ההחלטה מחזירה את ישראל שנות דור לאחור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully