וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים: מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי פורש מתפקידו

31.5.2012 / 15:22

ורשבסקי: "אני מרגיש שכבר אין בי את היכולת להמשיך ולהוביל מאבק בלתי פוסק בכל החזיתות בתוך ענף שנתון בכשל שוק". יואב הלדמן, סמנכ"ל הכספים, ישמש כמנכ"ל בפועל

לאחר ארבע שנים כמנכ"ל ערוץ 10, הודיע היום (חמישי) יוסי ורשבסקי כי ביקש מבעלי המניות בערוץ לסיים את תפקידו. יואב הלדמן, סמנכ"ל הכספים של ערוץ 10 ודירקטור בחדשות 10 ישמש כמנכ"ל הערוץ בפועל.

בהודעה ששלח לעובדי הערוץ כתב ורשבסקי: "לא נכון יהיה להשליך מהצעד שלי לגבי עתיד הערוץ או לגבי כניסת המשקיעים שאני מאמין ומקווה שייכנסו במהרה. אבל, אני חש שמיציתי את כוחותיי. אחרי ארבע שנים סוערות ומספר משברים קיומיים אני מרגיש שכבר אין בי את היכולת להמשיך ולהוביל מאבק בלתי פוסק בכל החזיתות בתוך ענף שנתון בכשל שוק ובמבנה רגולטורי שאיננו מאוזן".

?זה נכון שעברנו פה כבר כמה וכמה משברים והתמודדנו במשך שנים עם חוסר האיזון במבנה הרגולציה, אבל בכל פעם המשברים האלו באו על פתרונם מכיסם של בעלי המניות ולא משוק הפרסום או מרווחים שנצברו. עכשיו נכפית עלינו סיטואציה דומה?, כתב.

"כולם פה בערוץ, ובראש ובראשונה בעלי המניות של הערוץ, עושים את כל שביכולתם כבר הרבה מאוד שנים כדי שהערוץ ימשיך לפעול", כתב ורשבסקי. "לצערנו רגולציה לא מאוזנת מחייבת את זכייני הטלוויזיה לשלם כעת עשרות מליוני שקלים, ללא קשר למציאות הכלכלית של שוק הטלוויזיה, כשאפילו הרשות השנייה מצהירה שהיא לא זקוקה לכספים הללו. כשאין איזונים אני כמנהל נדחק פעם אחר פעם להסתמך על הכיס של בעלי המניות?.

"על המסך ומבחינה מסחרית אנחנו נמצאים בתקופה הטובה ביותר שהערוץ ידע", כותב ורשבסקי, ומוסיף אזהרה, "אבל בואו לא נתבלבל. לצערנו המצב הזה זמני, וישתנה רק כשהערוץ יחזור לתנופה של עשייה ועבודה של הפקה לטווח ארוך. אני רוצה לקוות שהשינויים הרגולטוריים שמתוכננים אכן יצאו לפועל כדי לאפשר המשך פעילות של הערוץ וכדי ששוק הטלוויזיה, המדיה והעיתונות לא יחזרו עשור שנים אחורה. אני מאוד מקווה שבעתיד הקרוב שוק הטלוויזיה המסחרית יהפוך להיות גם עסק כלכלי ושהמשקיעים בו יזכו לראות ברכה כלכלית בהשקעתם?.

"החלטה מפתיעה לאור השיפור הניכר במצבו של הערוץ"

ורשבסקי נחשב למי שניווט את ערוץ 10 במשבר הקיומי שפקד אותו בשנת 2009 והוביל אותו לעמוד בכל מחויבויות הרגולציה ולהשלים כל מחויבויות העבר. "הוא היווה גורם מחולל בגיבוש חוק הרישיונות – אך נתקל בחודשים האחרונים בסיטואציה בה נאלץ לנהל משבר מתמשך וחריף שמתרחש בעיצומו של משבר כלכלי גלובלי ומשבר אזורי ומשבר חמור בשוק הפרסום", מסרו בערוץ 10. בטרם מונה למנכ"ל ערוץ 10 שימש ורשבסקי במשך שלוש שנים כמנכ"ל הארץ, ונמנה על סגל העיתון כ-20 שנה עד שעזב בשנת 2008.

בערוץ אומרים כי הודעתו של ורשבסקי על סיום תפקידו "מגיעה במפתיע לאור השיפור הניכר במצבו של הערוץ בחודשים האחרונים – התחזקות משמעותית בנתוני הצפייה וצמיחה מרשימה בהכנסות הערוץ".

כאמור, סמנכ"ל הכספים של ערוץ 10, יואב הלדמן, יהיה המנכ"ל בפועל ובתקופה הקרובה יבצע עם ורשבסקי תהליך מסודר של העברת הניהול. הלדמן בן ה- 45 שימש כסמנכ"ל הכספים של חברת התוכן ICP טרם הצטרפותו לערוץ 10 בשנת 2006. הלדמן הוא רואה חשבון במקצועו, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן ומרצה כיום בקורסים למנהל עסקים ולראיית חשבון במכללה למנהל.

בעקבות הודעות של ורשבסקי מסר יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 יוסי מימן: "קיבלתי בצער את בקשתו של יוסי לסיים את תפקידו, ואת החלטתו שלא להיעתר לפנייתי שישקול שוב את החלטתו, אך אני מבין ושותף לתחושות שלו בדבר הבלתי אפשריות של ענף הטלוויזיה המסחרית בארץ. זהו מצב שאינו ייחודי לערוץ 10, אלא הוא נחלת כל השחקנים בענף. אף אחד מבעלי המניות שהשקיעו ביחד למעלה ממיליארד שקל לא מצפה לקבל כעת משהו חזרה, אלא את הסדרת פעילותם של ערוץ 10 וחדשות 10 המשמעותיים כל כך לשיח הציבורי, ליצירה הישראלית ולדמוקרטיה. אני כולי תקווה שיגובש כבר בקרוב פתרון רציני שישפיע על כל הענף. אני מאחל הצלחה ליואב הלדמן".

עוד בנושא:
ועדת הכלכלה: לא לדחות את חובות ערוץ 10
ערוץ 10 מפטר עובדים בעקבות המשבר
הממשלה רודפת את ערוץ 10?

משבר בערוץ 10: סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully