וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצירת תקדים בו דירקטוריון מתערב בשיקול עיתונאי - נורת אזהרה לכולנו"

4.6.2012 / 19:43

בעצומה משותפת שהפיצו בערוץ מבקשים מהדירקטוריון חברי מערכת ”השבוע” - בהם אבנר הופשטיין, ניר בכר ונסלי ברדה - לחזור בו מהחלטתו להוריד את התוכנית

"יצירת תקדים שבו דירקטוריון הערוץ מתערב בשיקול העריכתי-עיתונאי ומחליט ליירט משבצת שידור אקטואלית תוך פגיעה באתוס העיתונאי של החברה – צריכה לשמש נורת אזהרה לכולנו" כך כותבים היום (שני) חברי מערכת מגזין "השבוע" במכתב שהפיצו לעובדי חדשות 10, ושתוכנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה. אמש קיבלו העובדים זימון לשימוע שלפני פיטורים כחלק מהוראת דירקטוריון הערוץ על הורדתה של התכנית מהאוויר ופיטוריהם של 26 מעובדי החברה.

חברי מערכת "השבוע", בהם הכתבים אבנר הופשטיין, פז שוורץ ואבי עמית, וכן עורך התכנית ניר בכר והמגישה נסלי ברדה – מבקשים מדירקטוריון הערוץ לחזור בו מהחלטתו ומחבריהם בחדשות 10 להצטרף לבקשה.

"אנו מודעים למצבו הפיננסי הקשה של הערוץ, ובתוך כך לחוסר הוודאות הכלכלית של כל אחד מאיתנו, ובכל זאת, תמוה הדבר שהדירקטוריון החליט לבטל משבצת שידור זו בסוף השבוע, מבלי לתת דעת לחשיבות העיתונאית ולקול הייחודי של תכנית האקטואליה של חדשות 10 בערב שבת", כתבו במכתבם.

"תכנית חדשותית אינה אמורה להימדד רק על-פי שיקולי רווח והפסד"

"אין בידינו להסכים להחלטה זו שהתקבלה על-ידי דירקטוריון הערוץ משיקולים כלכליים גרידא, כותבים העיתונאים. "לדעתנו, תכנית חדשותית אינה אמורה להימדד רק על-פי שיקולי רווח והפסד. מאז הקמתה חברת החדשות של ערוץ 10 נוהגת להתגאות בדי-אן-איי של תוכניות האקטואליה שלה, בבחינת אצלנו עושים זאת אחרת'. במגזין "השבוע" שודרו כמה מהסיפורים הבולטים ששודרו בערוץ בשנים האחרונות, בהם התחקיר על עסקיו של המיליארדר שלדון אלדסון, סדרת כתבות על אנשי המחאה החברתית, משבר האנרגיה בישראל, תחקיר על מוכנות העורף, סדרת כתבות על מבקשי המקלט בישראל, השתלטות הרפואה הפרטית על שוק הבריאות וכן מה שכונה "מאחורי הקלעים של מנגנון החקיקה האנטי-דמוקרטית של הקואליציה".

"אנו מצפים שחברי הדירקטוריון יבטלו את ההחלטה, ונכונים לגבש בשיתוף פעולה עם וועד העיתונאים של החברה מתווה שיאפשר את קיומה של התכנית", כתבו אנשי התכנית. "אנו קוראים לחברינו לחברת החדשות לצרף את חתימתם לבקשה זו".

בערוץ 10 בחרו שלא להגיב לדברים, אולם גורם בכיר בערוץ אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אפשר להבין שקיצוצים כאלה מעוררים אמוציות בקרב עובדים, אבל חשוב גם להיזהר לא לשפוך את התינוק עם המים".

עוד בנושא:
לקראת פיטורי עשרות עובדים בערוץ 10: מו"מ בין ועד העובדים להנהלה
ורשבסקי לנתניהו: "סייע במימושו המהיר של הסדר חובות לערוץ"
אבי בלשניקוב מונה לסגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10

סיקור מיוחד: משבר בערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully